Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na remont tunelu w Trzcińsku pod Jelenią Górą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na remont tunelu w Trzcińsku pod Jelenią Górą
Fot. Kubek Elektrowoz/ screen z youtube
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały w końcu przetarg na remont tunelu znajdującego się na linii 274, w miejscowości Trzcińsko. Remont będzie trwać długo, jednak PKP PLK ma zapewnić przez niego możliwość przejazdu.

Polskie Linie Kolejowe zamierzają zlecić zadanie remontu prawie 300-metrowego tunelu pod masywem skalnym „Góra” w drodze przetargu. Prace mają dotyczyć nie tylko wzmocnienia samego tunelu (powstanie nowy żelbetowy „kołnierz”) i odnowy jego wlotów, ale też budowy odwodnienia na odcinkach szlaku dochodzących do tunelu, wymiany sieci trakcyjnej i wymiany szyn. Najważniejszy efekt, jaki ma zostać uzyskany po przebudowie dotyczy możliwości mijania się pociągów w tunelu. Obecnie, ze względu na zbyt małą skrajnię, pomimo istnienia w nim dwóch torów, nie ma takiej możliwości. Otwarcie ofert zaplanowano na 22 lipca 2021.

PKP PLK oszacowała wartość prac, które mają być realizowane w trybie „projektuj i buduj” na 86,3 mln złotych netto. Prace rozłożono na poszczególne fazy:
— faza I robót (70 dni) rozpocznie się od dnia podpisania umowy,
— faza II robót (70 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy I, przerwa technologiczna (7 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy II,
— faza III robót (21 dni) rozpocznie się po zakończeniu przerwy technologicznej,
— faza IV robót (364 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy III,
— faza V robót (21 dni) rozpocznie się po zakończeniu odbioru eksploatacyjnego fazy IV.

Nie będą to więc prace krótkotrwałe, ale na wiele miesięcy utrudnią możliwość bezpośredniego dotarcia pociągiem z Wrocławia i Wałbrzycha, a także szeregu mniejszych miejscowości, do Jeleniej Góry. [Aktualizacja] PKP PLK umożliwi jednak prowadzenie ruchu przez większą część remontu trakcją spalinową, pociągi pasażerskie będą więc zapewne przeciągane lokomotywą z takim napędem.

O obawach samorządowców z Jeleniej Góry, związanych z przebudową tunelu, pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5