Na platformie przetargowej pojawił się konkurs ofert dotyczący kompleksowej przebudowy stacji Słupsk i fragmentu linii kolejowej nr 202 od Słupska do Kobylnicy, na zachód od miasta.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w obrębie stacji Słupsk od km 128,600 do km 135,100 linii kolejowej nr 202 w ramach projektu POIiŚ 5.1-17 pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk” część II odcinek Lębork – Słupsk. Pierwotnie projekt ten miał być zakończony w całości do końca 2023 roku, jednak z uwagi na przesunięcie środków na inne zadania w województwie pomorskim, na razie realizowana będzie przebudowa stacji Słupsk i wspomnianego odcinka do Kobylnicy.
Najważniejszym zadaniem w Słupsku będzie przebudowa układu peronów na stacji. Zamiast dwóch (drugi jest przedłużony i stanowi „peron 3” przeznaczony do kończenia biegu pociągów z Ustki) peronów pojawią się trzy o wysokości 76 cm (obecnie istniejące są jedynymi z najniższych i najbardziej zdegradowanych technicznie peronów w Polsce). Zbudowane zostanie nowe przejście podziemne, które połączy dwie strony miasta i umożliwi dojście do budowanego nowego dworca autobusowego.
Przebudowana zostanie sieć trakcyjna, powstanie nowy układ torowy z możliwością postoju pociągów towarowych na stacji poza krawędziami peronowymi. W Kobylnicy Słupskiej, w kierunku Koszalina, powstanie nowy peron. Umożliwi on przesiadkę pasażerów na pociągi, które tuż obok, odjeżdżają po linii 405 w kierunku Kępic, Miasta czy Szczecinka.
W Słupsku powstanie Lokalne Centrum Sterowania, zabudowane zostaną nowe komputerowe urządzeń sterowania ruchem kolejowym z licznikowym systemem kontroli nie zajętości torów i rozjazdów.
Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 36 miesięcy na zakończenie prac, jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena, a o ostatecznym wyborze zdecyduje aukcja elektroniczna. Oferty w przetargu można składać do 28 lutego 2022.
O tym jak będzie wyglądać stacja
pisaliśmy tutaj.