PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane na linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski.
Modernizacja linii 203 na odcinku Gorzów – Krzyż nie obejmie obu wymienionych stacji; stacja Gorzów wraz ze słynną estakadą
jest już przebudowywana. Według założeń przetargu, po rewitalizacji pociągi mają przyspieszyć do 120 km/h. Długość peronów ma wynieść 200–400 m, a maksymalna długość pociągów towarowych 1050 m.
Na dokumentację projektową PLK chce przeznaczyć 7,5 mln złotych netto. Obejmuje to wykonanie Koncepcji Programowo–Przestrzennej, Projektów Budowlanych wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z pozyskaniem samej ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach; kompletu materiałów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę wraz z pozyskaniem samych pozwoleń na budowę oraz materiałów przetargowych niezbędnych do wyłonienia wykonawców robót budowlanych.
Doświadczenie personelu zdecyduje o wyborze wykonawcy w 10 procentach, a w pozostałych 90 proc. – cena. Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 511 dni. PLK zaznacza, że należy rozważyć podział opracowania na odcinki, a przy pracach projektowych należy wziąć pod uwagę
planowaną elektryfikację linii oraz związaną z tym faktem konieczność zachowania odpowiednich szerokości ław torowiska, rozstawu torów na stacjach oraz skrajni.
Aktualizacja: Dziesięć ofertWe wtorek, 17 grudnia PKP PLK otworzyła oferty. Wpłynęło ich dziesięć, najtańsza na kwotę 6,465 mln zł brutto. Złożyło ją konsorcjum BBF i Idom. PLK przeznaczyła na realizację ponad 9 milionów złotych.