Po zakończonym remoncie jednego toru Kryniczanki pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką PLK przystąpiła do wyboru wykonawcy naprawy drugiego toru. Oferty złożyło siedmiu wykonawców.
Kontrakt na warte 65 mln zł prace w torze nr 2 na linii kolejowej pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką
otrzymała w ubiegłym roku Skanska. Dwutorową jazdę przywrócono pod koniec lipca. Wcześniej PLK poinformowała o zamiarze zlecenia wykonawcy
robót dodatkowych na tym odcinku. Teraz zaś ogłasza przetarg na prace w torze nr 1.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych, a także przeprowadzenie oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Szacunkowa wartość zamówienia jest zbliżona do zamówienia na tor nr 2 i wynosi 48 mln zł netto. PLK oczekuje wykonanie wszystkich prac w ciągu 650 dni.
Całkowita cena brutto stanowi tylko 50 proc. wagi przy ocenie ofert. Za długość okresu gwarancji/rękojmi można otrzymać 20 proc. punktów, a za doświadczenie personelu – aż 30 proc. Remont linii 96 nie jest dofinansowywany z funduszy unijnych.
Aktualizacja: Zestawienie ofertW postępowaniu złożono siedem ofert. Najniższą złożyło należące do PKP PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Opiewa ona na 67,6 mln złotych i przekracza wyznaczony na 49,2 mln zł brutto kosztorys o 37 procent. Pozostałe oferty złożyli (ceny brutto): Track Tec (94,6 mln zł), konsorcjum Schweerbau (77,7 mln zł), Transkol (68,5 mln zł), Strabag (112,5 mln zł), Trakcja PRKiI (87,2 mln zł) oraz Swietelsky (77 mln zł).