PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Efektem prac będą szybsze przejazdy pociągów i większe bezpieczeństwo. Inwestycja jest kolejnym etapem prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki, na którą PLK przeznaczyły łącznie 296 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują przebudować odcinek Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (Granica Państwa). Efektem przebudowy ma być podniesienie prędkości do 100 km/h (obecnie 50 km/h), poprawa bezpieczeństwa i przepustowości linii przez zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zadanie obejmuje wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie również przejazd w stacji Bierawa oraz zostanie częściowo wymieniona sieć trakcyjna na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle.
Planowany termin zakończenia tych prac – listopad 2019 r. Szacunkowy koszt robót to ok. 27 mln zł – informuje PLK. Trwają prace na linii z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek
PLK informuje, że na remontowanym już odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice wykonawca wymienił 10 km torów. Kontynuowany jest remont 17 obiektów inżynieryjnych. Przebudowywane są stacje Nędza i Kuźnia Raciborska oraz przystanki Dziergowice i Tworków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem.
W czerwcu zostały zakończone prace związane z remontem peronu 2 na przystanku osobowym Dziergowice oraz peronu 1 w Tworkowie. Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, nowe oświetlenie i oznakowanie. Inwestycja za przeszło ćwierć miliarda zł
W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie ok. 35 km linii kolejowej oraz 28 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty 2 mosty – na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m.
Szacunkowy koszt rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice to ponad 70 mln zł. Zadanie to jest finansowane ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2018 r.
Inwestycje są realizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)", szacowanego na ponad 296 mln zł, finansowanego z budżetu państwa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.