PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację magistrali E75 na odcinku od Czyżewa do Białegostoku. Wszystko oczywiście w ramach Rail Baltiki.
Chodzi o wykonanie robót budowlanych na odcinku Czyżew – Białystok od km 107,260 do km 178,500. Ale w opcji podstawowej znalazł się wyłącznie odcinek od Czyżewa (km 107,260, czyli w zasadzie 4 kilometry na zachód od stacji Czyżew) do Łap (km. 151,900) i to bez stacji Łapy. Podzielono go na odcinki:
• szlak Małkinia (od km. 107.260) – Czyżew wraz ze stacją Czyżew (113,750),
• szlak Czyżew – Szepietowo (km 113,750 – 126,000),
• stacja Szepietowo (km 126,000 – 129,100),
• szlak Szepietowo – Łapy (km 129,100 – 151,900).
Bardzo ciekawe jest to, że modernizacja pozostałych części odcinka Czyżew – Białystok znalazła się opcji zamówienia. Opcja nr 1 zakłada wykonanie robót budowlanych na stacji Łapy (km 151,900 – 155,200) oraz na szlaku Łapy – p.odg Turczyn (km 155,200 – 173,000). Opcja nr 2 zakłada natomiast wykonanie robót budowlanych na odcinku p.odg Turczyn – Białystok (km 173,000 – 178,500).
Modernizacja E75 na wskazanych odcinkach będzie oczywiście kompleksowa i dotyczyć będzie toru, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych i peronów, przejazdów kolejowo-drogowych, odwodnienia, zasilania i srk.
Ciekawe są kryteria, według których PKP PLK przyzna zamówienie. Cena w zakresie podstawowym zamówienia stanowić będzie 43%, cena za realizację opcji nr 1 – 27%; cena za realizację opcji nr 2 – 30%. Termin składania ofert w przetargu upłynie 11 września 2018. Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Najświeższe informacje dotyczące modernizacji trasy Rail Baltica można przeczytać
tutaj.