W ramach dużej inwestycji „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” PKP PLK przygotowuje się do modernizacji odcinka linii 229 od Glincza do Kartuz. Na co dzień kursują tędy pociągi PKM w kierunku Trójmiasta.
Przetarg ma wyłonić wykonawcę dwóch zadań: modernizacji linii kolejowej 229 od Glincza do Kartuz wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej mijanki w Dzierżążnie, a także modernizacji linii 214 w obrębie stacji Kartuzy wraz z budową nowej łącznicy linii 214 z linią 229 w Kartuzach. Realizacja tego podpunktu ma umożliwić objazd przeznaczonej do modernizacji linii 201, a także, w przyszłości, umożliwić przejazd przez Kartuzy bez konieczności zmiany czoła na głównej stacji w tej miejscowości. PKP PLK określa wartość budowy na 225 milionów złotych netto.
Całość przedmiotu Zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów: Oprócz realizacji prac budowlanych związanych z branżą torową wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować urządzenia srk i systemy teletechniczne dla linii. W ramach opcji PKP PLK może domówić usługi gwarancyjne dla inwestycji a także zamówić prace dotyczące „przewidywanych zmian w zakresie interfejsów”. Wcześniej PKP PLK przewidywała, że przetarg na modernizację linii 229
uda się ogłosić w 2019 roku. Ostatecznie dzieje się to teraz.
Oferty w przetargu można przedstawiać do 18 sierpnia. Tego dnia odbędzie się otwarcie kopert z propozycjami wykonawców.
Linii 229 dotyczą dwa inne realizowane przez PKP PLK projekty. Jeden dotyczy prac projektowych
na odcinku od Kartuz do Sierakowic (w fazie realizacji), drugi – realizacji tzw.
bajpasa kartuskiego.