Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na elektryfikację PKM. Poznaliśmy oferty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na elektryfikację PKM. Poznaliśmy oferty
fot. RK
Elektryfikacja linii kokoszkowskiej, odbudowanej przez pomorski samorząd, wkracza w decydującą fazę, jaką jest elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga. Przetarg na elektryfikację został ogłoszony w połowie grudnia 2020, pod koniec lutego dowiadujemy się, kto i w jakiej cenie chce podjąć się prac.

Oferty w przetargu

Jak poinformował Tomasz Konopacki z PKM SA, na elektryfikację spółka przewidziała 67,8 mln zł. Spośród nadesłanych ofert trzy znalazły się poniżej tej kwoty, kolejne trzy w jej okolicach, natomiast pięć przewyższa budżet inwestycji. Najtańszą ofertę – na 48,8 mln zł – złożył Torpol  z Poznania (kolejna najtańsza należy do ZRK DOM, za 56,1 mln zł i Colas Rail, za 62,3 mln zł), natomiast najdroższą Trakcja z Warszawy, która elektryfikację PKM wyceniła na 84,1 mln zł. Obecnie wszystkie oferty poddane zostaną szczegółowej analizie formalnej i dopiero po niej wybrany zostanie wykonawca, który na realizację inwestycji będzie miał 21 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Szczegóły elektryfikacji

Zelektryfikowana ma być linia 248 na odcinku Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201), od kilometra 1,204 do 18,182 (tor 1) oraz od kilometra 1,429 do 17,985 (tor 2). Również linia nr 253 na odcinku Gdańsk Rębiechowo – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201) będzie elektryfikowana od kilometra 0,000 do 1,356. Elektryfikacja ma pozwolić na osiąganie prędkości 120 km/h dla elektrycznych zespołów trakcyjnych i 100 km/h na odcinku linii 253. Powstanie nowy przystanek Gdańsk Firoga, zlokalizowany przy ul. Szybowcowej, w sąsiedztwie siedziby Intela.

W przetargu zapisano prawo opcji. Polega na budowie dodatkowych przejść rozjazdowych na posterunku odgałęźnym Firoga (rozjazdy nr 101 i 102) oraz stacji Gdańsk Rębiechowo (rozjazdy nr 14 i 15), wraz z robotami towarzyszącymi „będącymi konsekwencją budowy rozjazdów i niezbędnymi do ich prawidłowego działania”, Chodzi m.in. o rozbiórka istniejącego toru na długości nowych rozjazdów i zabudowę nowych rozjazdów wraz z podbiciem i szlifowaniem szyn. W opcji jest również dostosowanie istniejącego systemu srk do nowego układu torowego budowanego w zadaniu nr 2 (w zakresie warstwy podstawowej oraz nadrzędnej ETCS L2).

Pomorska Kolej Metropolitalna SA wybierze najlepszą ofertę z uwzględnieniem kryterium ceny (100%), przy czym złoży się na nią cena zamówienia podstawowego (95 %) i cena zamówienia opcjonalnego - (5 %).

Oferty w przetargu na elektryfikację linii PKM można składać do 29 stycznia 2021 roku. Inwestycja będzie dofinansowana z programu unijnego POIiŚ.

Inną, ważną z punktu widzenia utrzymania ruchu na PKM w kierunku Kartuz inwestycją, jest budowa Bajpasa Kartuskiego. Piszemy o niej tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5