Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na budowę trzeciego toru na stacji kolejowej Rozprza na “wiedence”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-06-2023
Źródło:
Rynek Kolejowy/PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na budowę trzeciego toru na stacji kolejowej Rozprza na “wiedence”
fot. MOs810, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International
Na linii kolejowej nr 1, łączącej Warszawę i Katowice przez Skierniewice, Piotrków Trybunalski i Częstochowę, popularnie zwanej “wiedenką”, PKP Polskie Linie Kolejowe w celu poprawy przepustowości zrealizują inwestycję na stacji kolejowej Rozprza, obejmującą budowę trzeciego toru. Zadanie ma zostać zrealizowane w formule “projektuj i buduj”.

Jak przekazał “Rynkowi Kolejowemu” Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK, zadanie obejmie budowę dodatkowego toru o długości co najmniej 750 metrów na stacji kolejowej Rozprza, dzięki czemu zwiększy się przepustowość odcinka Piotrków Trybunalski - Radomsko. W konsekwencji na linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice możliwa będzie sprawniejsza obsługa większej liczby pociągów. Planowane rozpoczęcie inwestycji, prowadzonej w formule „projektuj i buduj”, nastąpi w drugiej połowie tego roku. Szacunkowa wartość zadania to kilka milionów złotych. Dokładny koszt zostanie określony po wyłonieniu wykonawcy.

Inwestycja zostanie zrealizowana między 155,880 a 156,792 kilometrem “wiedenki”. Oprócz samego trzeciego toru powstaną rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna. Jako że przewidziano zastosowanie formuły “projektuj i buduj”, wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych, jak również wykonanie wszystkich robót budowlanych, w tym prac przygotowawczych. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Projekt ma zostać zrealizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), jednak należy zastrzec, że wypłata środków europejskich dla Polski w ramach KPO nadal pozostaje wstrzymana, a możliwość zmiany tego stanu rzeczy jest wysoce niepewna, ponieważ nie został zażegnany spór między Komisją Europejską a polskim rządem ws. praworządności i organizacji sądów powszechnych. Z drugiej strony prefinansowanie projektów zakładanych do realizacji w ramach KPO zapowiedział Polski Fundusz Rozwoju.

– Budowa trzeciego toru w Rozprzy to bardzo potrzebne działanie w kontekście poprawy przepustowości ważnych dla ruchu towarowego linii kolejowych. Inwestycje w ramach KPO w kontekście transportu kolejowego powinny być skoncentrowane na tego rodzaju działaniach: uzupełnianie o tory dodatkowe i połączenia rozjazdowe, likwidacja wąskich gardeł oraz optymalizacja parametrów – komentuje Piotr Malepszak, były członek zarządu CPK i Kolei Dolnośląskich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence

Biznes

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence

Biznes

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5