Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest oferta na pociągi akumulatorowe dla Kolei Mazowieckich. Bardzo drogo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest oferta na pociągi akumulatorowe dla Kolei Mazowieckich. Bardzo drogo
Fot. Stadler
Kolejom Mazowieckim może nie udać się kupić pierwszych w Polsce pociągów hybrydowych z akumulatorami. Jedyna oferta złożona w przetargu jest prawie dwukrotnie droższa, niż zakładał przewoźnik. 

Choć pociągi z dodatkowymi akumulatorami, pozwalającymi pokonywać odcinki bez sieci trakcyjnej bez silnika spalinowego są coraz popularniejsze, to w Polsce dotąd ich nie zamawiano.

Jako pierwsze postanowiły tego dokonać Koleje Mazowieckie. Przetarg ogłoszony w tej sprawie tego lata wprawdzie zakończył się bez ofert, ale szybko ogłoszono kolejny; po drodze było jeszcze zamieszanie z liczbą pociągów. Ostatecznie do nabycia jest 6 nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (EAZT) wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym, szkoleniem oraz serwisowaniem w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od końca 2031 roku. W prawie opcji zapisano dostawy kolejnych trzech pociągów wraz z utrzymaniem, przedłużenie serwisu do 18 lat oraz wykonanie maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4.

Tym razem do przetargu zgłosił się Stadler, chyba najbardziej doświadczony w produkcji pociągów tego typu - niedawno sprzedał ich aż 120 do Austrii. Jak się jednak okazało, oferta producenta jest bardzo droga. Zaproponował on łącznie 398 mln zł brutto za zamówienie podstawowe i aż 444 mln zł za opcję - co daje razem astronomiczną kwotę 842, 6 mln złotych za dziewięć pociągów wraz z pełnym, 18-letnim utrzymaniem. 

Szacunki Kolei Mazowieckich były dużo skromniejsze - 266 mln zł brutto za zakres podstawowy i 220 mln zł za opcję. Realizacja zakupu będzie raczej trudna do zatwierdzenia - tym bardziej, że Stadler znacząco przekroczył budżet również w pozostałych przetargach przewoźnika, na tradycyjne pociągi elektryczne.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Lokomotywa Stadler Euro9000 może kursować w Belgii i Holandii

Tabor i technika

Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo

Tabor i technika

Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo

Michał Szymajda 13 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Zintegrowany transport

Ile tramwajów trafiło do ukraińskich miast w 2023 r.?

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Zobacz również:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Lokomotywa Stadler Euro9000 może kursować w Belgii i Holandii

Tabor i technika

Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo

Tabor i technika

Stadler zamontował ETCS w lokomotywach Traxx DB Cargo

Michał Szymajda 13 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5