Pierwszy odcinek (LOT A) linii kolejowej 131 doczekał się nowego przetargu. Prace na południowej części Magistrali Węglowej potrwają co najmniej do 2023 roku.
Przed tygodniem informowaliśmy, że PKP PLK
wybrała w końcu najkorzystniejsze oferty w postępowaniach na odcinki LOT C Kalina – Rusiec Łódzki oraz LOT D Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice południowej części Magistrali Węglowej. Teraz mamy kolejną dobrą wiadomość - jest nowy przetarg na odcinek LOT A Chorzów Batory (km 5,900) – Nakło Śląskie (km 29,000). Przetarg
musiał zostać powtórzony ze względu na znaczne przekroczenie kosztorysu. Wydłuży to realizację inwestycji
co najmniej do 2023 roku.
Realizacja odcinka LOT A prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dwutorowej linii kolejowej nr 131 na odcinku od km 5,900 do km 29,000, oraz w zakresie wynikającym z włączenia linie: nr 161 od km 11,550 do km 12,975; nr 132 od km 16,912 do km 18,920; nr 145 od km 16,733 do km 18,033; nr 127 od km 26,922 do km 29,000; nr 128 od km 26,939 do km 29,000 oraz nr 165 od km 1,185 do km 1,285. Prace obejmą też urządzenia sterowania i zasilania trakcyjnego, obiekty obsługi podróżnych, energetykę nietrakcyjną i telekomunikacją, świadczenie usług gwarancyjnych oraz pogwarancyjnych, a także zamówienia opcjonalne.
Otwarcie ofert nastąpi 7 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena. PKP PLK poinformowała że na III kwartał 2019 roku
planuje też przetarg na projekt odcinka LOT B Nakło Śląskie – Kalina. Nie wiadomo, ile potrwa projektowanie, i kiedy można się spodziewać przetargu na same prace budowlane.