PKP Intercity ogłosiło nowy przetarg na modernizację 90 wagonów typów 111A i 141A. W poprzednim postępowaniu jedyna oferta przekroczyła budżet przewoźnika.
PKP Intercity
unieważniło w październiku przetarg na modernizację 90 wagonów, który rozpisano w połowie grudnia 2019 roku. Jedyna oferta, którą złożył FPS H. Cegielski, opiewała na 515,7 mln złotych, przy budżecie zamawiającego określonym na ten cel w kwocie 424,5 mln złotych brutto.
Teraz ogłoszono nowe postępowanie. Podobnie jak poprzednio, przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i później przeglądem na trzecim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typów 111A i 141A. Wagony po wykonanych pracach pozostaną wagonami przedziałowymi 2. klasy.
Według specyfikacji, wykonanie naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów ma nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania wszystkich wagonów winno nastąpić po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Wykonawca zagwarantuje wykonanie przeglądu każdego z wagonów w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych (czas postoju wagonu w przeglądzie).
Termin wykonania naprawy wraz z modernizacją jednego wagonu stanowi kryterium oceny ofert (waga 10 proc.). Kolejne 10 proc. oceny można uzyskać za okres gwarancji, a pozostałe 80 proc. punktów to cena. Otwarcie ofert nastąpi tuż przed Świętami.
Warto zauważyć, że
kilka dni temu unieważniono również postępowanie na naprawy 40 wagonów serii Z.