Jest już przetarg na rewitalizację ostatniego odcinka "protezy koniecpolskiej", czyli połączenia Warszawy i Wrocławia przez CMK, Częstochowę i Opole. Na rzeczony odcinek Częstochowa - Koniecpol PKP PLK przeznaczyła do 133 mln zł netto.
Jednym z najważniejszych projektów w ramach programu rewitalizacyjnego jest tzw. „proteza koniecpolska”. Przewiduje on połącznie Warszawy z Wrocławiem trasą przez Centralną Magistralę Kolejową i Częstochowę, wykorzystując efekty prowadzonych obecnie prac na CMK oraz już zrealizowany inwestycji na odcinku linii E30 Wrocław – Opole. Po zakończeniu robót związanych z tym projektem czasu przejazdu ze stolicy do Wrocławia ma wynieść 3 godziny 30 minut dla najszybszego pociągu pasażerskiego, przy zakładanej prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej i 160 km/h na odcinkach Warszawa – Grodzisk Mazowiecki oraz Opole – Wrocław.
Do tej chwili PKP PLK wybrały wykonawcę rewitalizacji odcinka Koniecpol – Turów, rozpisały też przetargi na rewitalizację odcinka linii kolejowej nr 144 łączącego Fosowskie z Opolem, oraz na poprawę stanu technicznego linii kolejowych Nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa - Fosowskie.
Przetarg na rewitalizację odcinka Częstochowa Stradom - Koniecpol powinien być zatem ostatnim "dużym" przetargiem przy realizacji "protezy koniecpolskiej". W ramach rewitalizacji wykonana zostanie m. in. przebudowa nawierzchni, wzmocnienie podtorza, czy przebudowa sieci trakcyjnej w części stacji Turów i Koniecpol.
Szacunkowa wartość zamówienia na projekt i realizację prac, uwzględniająca wartość przewidywanych zamówień uzupełniających w wielkości 20% wartości zamówienia podstawowego to 132 829 320 złotych netto. Roboty mają potrwać do końca listopada. Rewitalizacja tego odcinka nie będzie dofinansowana ze środków unijnych.