Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przygotowuje się do kolejnych zakupów taboru kolejowego. Stąd przetarg, w którym poszukuje firmy do opracowania studium wykonalności projektu i stworzenia stosownych dokumentów do ubiegania się o dofinansowanie unijne. Właśnie samorząd rozstrzygnął postępowanie, w którym zgłosiło się aż 12 zainteresowanych zamówieniem firm.
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie studium wykonalności dla projektu pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez województwo lubelskie”. Celem opracowania jest zbadanie zasadności zakupu taboru kolejowego, a następnie wykorzystanie go przy ubieganiu się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek
Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.
Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.
Aż 12 chętnych
Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei składanie ofert trwało do 6 czerwca. Zainteresowanych zamówieniem było aż 12 firm. Interesująco wyglądał także wachlarz cenowy, jaki zastosowali oferenci. Najtańsza oferta wynosiła 15,99 tys. zł brutto, natomiast najdroższa sięgała 120 tys. zł. Województwo chciało przeznaczyć na opracowanie dokumentacji 154,98 tys. zł brutto, co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.
Zaskoczenia nie było. Wybrana została najtańsza oferta, którą złożyła firma Logos Consulting za wspomniane już 15,99 tys. zł.
Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne
Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.
Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.