NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest i PKPappka. Grupa PKP uruchamia dwie aplikacje jednocześnie

| Jakub Madrjas 03.01.2023 7,9k

Jest i PKPappka. Grupa PKP uruchamia dwie aplikacje jednocześnie
fot. PKP SA
Pasażerowie mogą od dziś korzystać nie z jednej, a z dwóch nowych aplikacji mobilnych. Jedną opublikowała PKP SA, a drugą PKP Intercity. Obie umożliwiają sprawdzenie rozkładu jazdy i zakup biletów kolejowych. 
Jak informowaliśmy wcześniej, nowa aplikacja firmowa PKP Intercity na urządzenia mobilne pojawiła się właśnie w sklepach Google i Apple. Zastępuje ona dotychczasową – IC Mobile Navigator. Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek, nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. 

– Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu. Zachęcamy do korzystania z nowych aplikacji, bo z nimi podróże pociągiem stają się jeszcze łatwiejsze – przekonuje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity cytowany w komunikacie.

Systematycznie wprowadzane mają być aktualizacje, a wraz z nimi rozszerzona zostanie funkcjonalność aplikacji. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów – zapowiada PKP IC.

Druga aplikacja – od PKP SA

To jednak nie wszystko. W sklepach pojawiła się bowiem druga nowa aplikacja z Grupy PKP – PKP.appka, zbudowana przez Polskie Koleje Państwowe dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce, nie tylko tych korzystających z PKP Intercity.

Jak czytamy w komunikacie, to asystent podróży, łączący w sobie różne funkcje, w tym pierwszy przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych i wielu innych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.

Ważną funkcją nowej aplikacji ma być przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo. W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.

Pekapka zintegrowana z Bilkom, ale w przyszłości z PKP IC

Obecnie PKP.appka jest zintegrowana z aplikacją BILKOM, natomiast docelowo modułem sprzedażowym będzie aplikacja PKP Intercity. W planach PKP S.A. ma również dalszą rozbudowę funkcjonalności aplikacji o możliwość zgłaszania usterek, dodanie kolejnych wersji językowych oraz użytecznych dla pasażera informacji, obejmujących m.in. nawigację dla wybranych dworców premium – czytamy.

– Rosnąca liczba pasażerów kolei to dowód na to, że Polacy ponownie zaufali temu środkowi transportu. To jednak też impuls dla nas do wprowadzenia nowych rozwiązań, dzięki którym podróże koleją stają się bezpieczniejsze, wygodniejsze, przyjemniejsze, a ich planowanie bardziej intuicyjne. W Grupie PKP ofertę postrzegamy bardzo szeroko. Obok miliardowych inwestycji, takich jak budowy i modernizacje dworców, zakupy nowego taboru, niezwykle ważne są także nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie podróży i zakup biletów. Jestem przekonany, że właśnie takimi będą stworzone właśnie nowe aplikacje mobilne – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A. i Grupy PKP cytowany w komunikacie, w którym spółka dodaje, że jest ona "jednym z projektów strategicznych działającej od 2021 roku Rady Polityki IT Grupy PKP i PKP PLK".


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Internet (10)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Internet (10)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5