Pasażerowie mogą od dziś korzystać nie z jednej, a z dwóch nowych aplikacji mobilnych. Jedną opublikowała PKP SA, a drugą PKP Intercity. Obie umożliwiają sprawdzenie rozkładu jazdy i zakup biletów kolejowych.
Jak informowaliśmy wcześniej,
nowa aplikacja firmowa PKP Intercity na urządzenia mobilne pojawiła się właśnie w sklepach Google i Apple. Zastępuje ona dotychczasową – IC Mobile Navigator. Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek, nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera.
– Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu. Zachęcamy do korzystania z nowych aplikacji, bo z nimi podróże pociągiem stają się jeszcze łatwiejsze – przekonuje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity cytowany w komunikacie.
Systematycznie wprowadzane mają być aktualizacje, a wraz z nimi rozszerzona zostanie funkcjonalność aplikacji. W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów – zapowiada PKP IC.
Druga aplikacja – od PKP SA
To jednak nie wszystko. W sklepach pojawiła się bowiem druga nowa aplikacja z Grupy PKP – PKP.appka, zbudowana przez Polskie Koleje Państwowe dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce, nie tylko tych korzystających z PKP Intercity.
Jak czytamy w komunikacie, to asystent podróży, łączący w sobie różne funkcje, w tym pierwszy przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych i wielu innych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.
Ważną funkcją nowej aplikacji ma być przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP S.A. odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo. W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.
Pekapka zintegrowana z Bilkom, ale w przyszłości z PKP IC
Obecnie PKP.appka jest zintegrowana z aplikacją BILKOM, natomiast docelowo modułem sprzedażowym będzie aplikacja PKP Intercity. W planach PKP S.A. ma również dalszą rozbudowę funkcjonalności aplikacji o możliwość zgłaszania usterek, dodanie kolejnych wersji językowych oraz użytecznych dla pasażera informacji, obejmujących m.in. nawigację dla wybranych dworców premium – czytamy.
– Rosnąca liczba pasażerów kolei to dowód na to, że Polacy ponownie zaufali temu środkowi transportu. To jednak też impuls dla nas do wprowadzenia nowych rozwiązań, dzięki którym podróże koleją stają się bezpieczniejsze, wygodniejsze, przyjemniejsze, a ich planowanie bardziej intuicyjne. W Grupie PKP ofertę postrzegamy bardzo szeroko. Obok miliardowych inwestycji, takich jak budowy i modernizacje dworców, zakupy nowego taboru, niezwykle ważne są także nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie podróży i zakup biletów. Jestem przekonany, że właśnie takimi będą stworzone właśnie nowe aplikacje mobilne – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A. i Grupy PKP cytowany w komunikacie, w którym spółka dodaje, że jest ona "jednym z projektów strategicznych działającej od 2021 roku Rady Polityki IT Grupy PKP i PKP PLK".