Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest decyzja środowiskowa dla modernizacji linii 202. Projekt będzie gotowy z końcem 2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest decyzja środowiskowa dla modernizacji linii 202. Projekt będzie gotowy z końcem 2020
fot. M. SzymajdaTory postojowe na stacji Słupsk
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała decyzję środowiskową, która umożliwia podjęcie prac modernizacyjnych na linii kolejowej 202 od Gdyni do Słupska. Kończy się także projektowanie przebudowy nadbałtyckiej magistrali.

Decyzja gdańskiej RDOS dotyczy odcinka między Słupskiem a Lęborkiem, który pierwotnie miał być jednotorowy, z długimi mijankami, ale ostatecznie PKP PLK zleciła jego projektowanie w wariancie dwutorowym. Tu powstaną też nowe przystanki kolejowe: w Siemianicach pod Słupskiem, Łebieniu i Runowie. Zarówno na tym, jak i na odcinku Lębork – Gdynia projektowanie zlecone przez PKP PLK, które ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2020 roku, ma gwarantować poruszanie się pociągów z prędkością do 200 km/h.

Ale zanim do tego dojdzie, trzeba znaleźć pieniądze na samą modernizację. W Krajowym Programie Kolejowym wartość projektu, pierwotnie wynosząca prawie 900 milionów złotych, została ograniczona do 310 mln zł. Wiadomo było, że opóźnione prace projektowe zmuszą budowlańców do na tyle późnego rozpoczęcia przebudowy, iż może się ona nie zakończyć w 2023 roku. Pieniądze przeniesiono na inne pomorskie projekty kolejowe, głównie związane z poprawą dostępności do portów.

Zasadnicza część robót na odcinku linii 202 przeznaczonym do przebudowy, będzie miała miejsce po 2023. – Zakładane jest ich finansowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021–2027 – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Nie wiadomo jednak wciąż jak ta perspektywa będzie wyglądać. – Kwota ta (310 mln zł – dop. red.) uwzględnia całość kosztów wykonania dokumentacji projektowej, opłat przyłączeniowych w zakresie zasilania energią trakcyjną oraz wypłaty odszkodowań za wykupy gruntów – napisało Ministerstwo Infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5