Wojewoda wielkopolski wydał decyzję lokalizacyjną dla modernizacji linii E59 na odcinku Wronki – Dobiegniew z rygorem natychmiastowej wykonalności.
– Wydałem decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji polegającej na modernizacji odcinka Wronki – Dobiegniew (trasa Poznań Gł. – Szczecin Dąbie). Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co jest uzasadnione interesem społecznym i gospodarczym –
poinformował "Rynek Kolejowy" na Twitterze wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.
Ze względu na zastosowanie finansowania z mechanizmu CEF, prace na linii Poznań – Szczecin
muszą się zakończyć już w 2020 roku. Tymczasem udało się dopiero ogłosić przetargi na
dwa odcinki od Poznania do Wronek oraz – oddzielnie – na
system sterowania ruchem. Wydanie decyzji lokalizacyjnej przez wojewodę przybliża PLK do ogłoszenia przetargu na kolejny odcinek, do Dobiegniewa. Przypomnijmy, że zgodnie z wnioskiem do decyzji środowiskowej złożonym przez inwestora, prędkość pociągów na tym odcinku
zmniejszy się w wyniku modernizacji linii.
Jeśli chodzi o kolejne odcinki, to dotychczas
wykonano roboty wyprzedzające w torze nr 2 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie oraz w torze nr 1 na odcinku Słonice – Choszczno, Dolice – Kolin i Reptowo – Szczecin Dąbie. Na ten rok zapowiadane są prace w torze nr 1 na odcinkach Choszczno – Dolice, Kolin – Stargard i Stargard – Rentowo. Zdaniem ekspertów, zakończenie wszystkich prac na odcinku Poznań – Szczecin do grudnia 2020 jest mało prawdopodobne.