PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Przekraczają one budżet zamawiającego nawet 2,5-krotnie.
PLK
ogłosiła przetarg na modernizację 50-kilometrowego odcinka linii 38 na odcinku Giżycko – Korsze w maju. Prace, według zapewnień PKP PLK, pozwolą skrócić podróż z Olsztyna do Ełku o około 50 minut – głównie dzięki temu, że nie będzie konieczności zamiany lokomotywy elektrycznej na spalinową.
Do przetargu zgłosiło się aż 13 firm. Oferty opiewają na od 1 596 271 860 zł brutto (Porr) do aż 2 742 285 000 zł (Roverpol); na 2,3 mld zł wyceniła prace spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK. Tymczasem na zadanie zamawiający przeznaczył znacznie mniej – 1 083 352 881,93 zł brutto. Ceny może jeszcze obniżyć aukcja elektroniczna. Nie wiadomo, z czego jednak ma zostać sfinansowana realizacja, bo
pieniądze unijne dla Polski są wstrzymane.
O zakresie prac
pisaliśmy tutaj. W marcu z wielomiesięcznym opóźnieniem rozpoczęły się w końcu prace przy gruntownej modernizacji i elektryfikacji linii 38 na sąsiednim odcinku między Ełkiem a Giżyckiem.