We wrześniu i październiku pasażerowie będą odczuwać duże utrudnienia związane z realizacją robót w rejonie Kłodzka. Pociągi nie pojadą nie tylko ze Strzelina do Międzylesia i Czech, ale i z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. PKP PLK planują remont ok. 10 km trasy.
W zeszłym miesiącu zapowiadaliśmy na naszych łamach
przerwę w ruchu pociągów na linii nr 276 na odcinku Strzelin – Kłodzko – granica państwa – Lichkov (Republika Czeska). We wrześniu i październiku zarządca infrastruktury planuje bowiem prowadzić prace na ok. 50-kilometrowym fragmencie międzynarodowej trasy. W tym samym czasie roboty będą toczyć się także na innej linii wybiegającej z kłodzkiego węzła kolejowego.
W przyszłym roku podróże mają być zauważalnie krótsze
– Dzięki planowanym pracom podróże między Kłodzkiem a Kudową-Zdrojem (linia nr 309) skrócą się o ponad dziesięć minut – zapowiada Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zanim jednak pasażerowie odczują pozytywne efekty inwestycji, będą musieli liczyć się z czasowymi utrudnieniami. Od września do połowy października autobusy mają zastąpić wszystkie pociągi na całym odcinku Kłodzko Miasto – Kudowa-Zdrój.
Na razie spółka nie wyłoniła jeszcze wykonawcy robót i nie zawarła z nim umowy. – Zakładamy, że będzie to miało miejsce na przełomie sierpnia i września – stwierdza nasza rozmówczyni. Znany jest natomiast zakres założonych prac: mają one objąć remont ok. 10 km torów, wymianę jednego rozjazdu w Kłodzku i czterech w Polanicy-Zdroju, zabezpieczenie skarp w miejscach osuwania się skał czy naprawę nawierzchni na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. w Polanicy i Starym Wielisławiu.
Dziesięć lat od dużego remontu trasy
– Po linii do Kudowy nie jeżdżą pociągi towarowe – informuje przedstawicielka PKP PLK. Zmian nie odczują więc przewoźnicy z tego sektora. Zakończenie realizacji zadania planowane jest w grudniu tego roku. Na razie nie ogłoszono konieczności wprowadzania komunikacji zastępczej w okresie od października do końca 2024 r.
Linia nr 309 była kompleksowo modernizowana w latach 2012 – 2014. Jak jednak przypomina Marta Pabiańska, wyremontowano wówczas tylko odcinek Duszniki-Zdrój – Kudowa-Zdrój oraz stację w Polanicy-Zdroju. – Dodatkowo przebudowaliśmy peron nr 2 na stacji Duszniki-Zdrój – usłyszeliśmy. Stąd też teraz miała pojawić się konieczność przeprowadzenia robót na początkowym fragmencie trasy.