Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego, będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym. Chodzi o odcinek zlokalizowany przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner – całość prac torowych zlecił KZN Rail.
Chodzi o odcinki sieci tramwajowej przebiegające w ciągu ulic Ptaszyckiego, Ujastek oraz Igołomska. Wybudowane pod koniec lat 50., a częściowo przebudowane na początku lat 70. ubiegłego wieku, czyli w okresie kiedy na inwestycje i dobre skomunikowanie nowohuckiego kombinatu metalurgicznego nie szczędzono środków. Po roku 1989 przyszły jednak chudsze lata dla tego rejonu miasta. Efekt jest taki, że jak przyznaje Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, stan techniczny nowohuckich torowisk istotnie odstaje od reszty miasta, a samo torowisko, które ma zostać poddane modernizacji, należy do najgorszych w mieście.
Prace torowe przy przyszłym węźle obwodnicy „Igołomska” obejmą: odcinek wzdłuż ul. Igołomskiej, a następnie Ujastek od łuków za przystankiem „Brama nr 4” aż do włączenia w tory proste za przystankiem „Kopiec Wandy”, włączenie i wjazd na pętle tramwajową „Kopiec Wandy”, a w ul. Ptaszyckiego – od węzła rozjazdowego za wiaduktem tramwajowo-drogowym w ul. Ujastek do mostu na rzece Dłubni. – Razem będzie to prawie ponad dwa i pół kilometra torów oraz węzeł rozjazdowy złożony z dwóch rozjazdów dwutorowych pojedynczych z nowoczesnymi zwrotnicami typu ZT-116-4900 R100 – podsumowuje zakres prac zleconych spółce KZN Rail A. Furtak, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji kontraktów. – Pracę rozpoczniemy w II połowie br., równolegle do prac drogowców zaangażowanych w budowę węzła nowo budowanego fragmentu obwodnicy Krakowa – zaznacza.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl