Województwo zachodniopomorskie podpisało umowę z Pesą na naprawę jednego pojazdu SA136. Nie udało się za to wybrać wykonawcy dziesięciu napraw - z wyjątkiem samych zespołów napędowychbo te naprawy zamówiono oddzielnie.
Przetarg województwa zachodniopomorskiego od początku był zaskakujący. Podzielono je na trzy części: jedna dotyczyła wykonania naprawy rewizyjnej tylko jednego pojazdu SA136, trzecia - wykonanie naprawy rewizyjnej 10 spalinowych autobusów szynowych typu 219M serii SA136 w zakresie P4 bez wykonywania naprawy zespołów napędowych PowerPack, a druga - naprawy tychże PowerPack-ów.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Zaskakujące było też otwarcie ofert, bo z ofertą na naprawę jednego pojazdu zgłosiła się... Arriva RP. Z kolei w trzeciej części zamówienia ofertę złożyła wyłącznie Pesa, która zadeklarowała, że wykona prace za 30,65 mln zł brutto – czyli dwukrotnie więcej od założonego budżetu.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Województwo ostatecznie w części pierwszej odrzuciło ofertę Arrivy i wybrało Pesę - umowa została już podpisana. W lipcu natomiast udało się wybrać wykonawcę napraw PowerPack-ów. Po odrzuceniu oferty DTS-Szubin będzie nim Voith Turbo (cena 14,022 mln złotych). Trzecia część przetargu - dotycząca P4 napraw 10 pojazdów - została unieważniona.