Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągów z Łodzi do Częstochowy jednak nie przybyło

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągów z Łodzi do Częstochowy jednak nie przybyło
fot. UMWŁ
Choć Polregio zapowiadało niewielki rozwój oferty na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Częstochowa, ostatecznie nie doszło do anonsowanych zmian. Rozkład jazdy wciąż obejmuje siedem par kursów, w tym większość realizowanych przez cały tydzień. Dodatkowo przewoźnik uruchamia pociągi w krótszej relacji Radomsko – Częstochowa.

Od kilku lat połączenia regionalne na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Częstochowa realizowane są w dwóch wariantach. Część kursów w pełnej relacji obsługuje Polregio. W pozostałych przypadkach ŁKA uruchamia pociągi z Łodzi do Radomska, a na tamtejszej stacji pasażerowie mogą przesiąść się do skomunikowanych kursów Polregio relacji Radomsko – Częstochowa.

Liczba pociągów pozostała bez zmian

W sierpniu ogólnopolski operator poinformował nas, że bezpośrednich połączeń Łódź – Częstochowa nieco przybędzie. – W poprzednim rozkładzie jazdy [wybrane – dop. kf] pociągi na tej trasie kursowały od poniedziałku do piątku. Już od września zgodnie z nowym rozkładem jazdy pociągi będą kursować codziennie – wskazywał wówczas Zespół Prasowy Polregio. Zapowiadał, że w obu kierunkach realizowane będzie siedem par kursów.

Ostatecznie oferta pozostała jednak na dotychczasowym, niewiele niższym poziomie. – We wrześniu połączenia na tej trasie będą realizowane z taką samą częstotliwością jak w sierpniu – mówi Jakub Leduchowski, rzecznik prasowy spółki. I tak z Łodzi do Częstochowy kursuje siedem pociągów w dni robocze i soboty oraz sześć w niedziele.

W kierunku przeciwnym w niedziele odbywa się jeden kurs więcej. Zapowiadane, acz niedoszłe zmiany miały więc charakter kosmetyczny, bo dotyczyły de facto terminu kursowania jednego pociągu. Ogólnopolski operator wciąż eksploatuje na tej trasie zmodernizowane jednostki serii EN57. Aktualnie nie ma planów zmiany tego stanu rzeczy.

ŁKA pojedzie inną trasą

Jak wskazał nam w sierpniu przewoźnik, zainteresowanie połączeniami z Łodzi do Częstochowy jest stabilne. W pierwszym półroczu 2024 r. Polregio nie zanotowało znaczących zmian frekwencji względem analogicznego okresu roku 2023. Przypomnijmy, że od grudnia tego roku Łódź i Częstochowę połączyć mają dodatkowo dwie pary pociągów ŁKA. Kursy wojewódzkiej spółki będą jednak realizowane inną trasą – przez Zduńską Wolę i Chorzew-Siemkowice.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Pasażer

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 10 września 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Pasażer

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 10 września 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5