Poznaliśmy oferty w przetargu na rewitalizację ważnego odcinka z Łodzi Kaliskiej na północ do Zgierza. Wszystkie propozycje wykonawców przekroczyły kosztorys.
W maju PKP PLK ogłosiła
przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz. Prace obejmą odcinek od km 56,773 do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowej nr 16.
PKP PLK określiła kosztorys na 197 868 427 złotych netto, czyli 243 378 165,21 zł brutto. Spośród sześciu złożonych ofert, żadna się w nim nie zmieściła, co jest standardową w tym roku sytuacją. Tak samo było też
w przetargu na odcinek Ozorków – Łęczyca linii nr 16. Podobnie jak wówczas, także i w tym przypadku najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: ZRK DOM z grupy PKP PLK oraz E=R=G i Aluta. Opiewa ona na 269,7 mln złotych brutto.
Swoje oferty złożyły też: Trakcja PRKiI (336 mln), Rubau (345 mln), Intercor (367 mln), ZUE (285 mln) oraz Aldesa (351 mln). Co ciekawe, ZRK DOM wymaga jednego z najdłuższych czasów zamknięć torowych – 7536 godzin. W tym kryterium (zdecyduje w 25 procentach) najlepsza jest Trakcja PRKiI (5400 godzin).
Termin zakończenia całej umowy (z analizą porealizacyjną) to 30 marca 2022 roku. Niestety, modernizacja jednotorowej linii nr 16 nie zwiększy znacząco jej przepustowości. Rozwiązanie tego problemu
dopiero jest planowane.