Pasażerowie chcący udać się z Warszawy do Poznania ekspresem EIC40, wyjeżdżającym o godzinie 16:25 z Warszawy Centralnej, co najmniej przez kilka tygodni mieli do dyspozycji dwa pociągi wyjeżdżające o tej samej porze. Przynajmniej wirtualnie.
PKP Intercity przy okazji letniej korekty rozkładu jazdy wprowadziło do swojego systemu na intercity.pl dwa pociągi ekspresowe wyjeżdżające ze stolicy do Poznania o tej samej godzinie. Pasażer zorientowany w kolejowych realiach mógł się domyślić, że chodzi o błąd w systemie. Ale osoby, które z kolei korzystają sporadycznie były wprowadzane w błąd zarówno różnymi numerami pociągów, inną godziną dojazdu (minuta różnicy przy dojeździe do Poznania Głównego) a także... inną kwotą, którą trzeba było uiścić za bilety. I tak na przykład za przejazd w pociągu EIC 17006 w wagonie 2. klasy można było zapłacić 77 złotych, ale już w EIC40 z tej samej godziny – 111,20. Jeszcze większa różnica miała miejsce w wypadku przejazdu w wagonie 1 klasy: 109 lub 199 zł.
PKP Intercity wyeliminowały problem 25 lipca (mail w tej sprawie wystosowaliśmy tydzień wcześniej).
– Podwójna prezentacja pociągu w e-IC została wyeliminowana. Niewłaściwa informacja widniejąca w systemie sprzedaży internetowej e-IC spowodowana była nietypową konstrukcją pociągu wielorelacyjnego, który łączył w sobie cechy pociągu krajowego i międzynarodowego. Obecnie wszystkie kanały w sposób spójny prowadzą sprzedaż biletów na dane połączenie – poinformowała rzeczniczka przewoźnika, Katarzyna Grzduk.
O innych błędach, które wykryli nasi czytelnicy w wyszukiwarkach połączeń i systemach zakupów biletów w czerwcu,
pisaliśmy tutaj.