Historyczne drewniane wiaty peronowe oraz tunel pod torami na stacji w Jaworze znajdują się w złym stanie technicznym. Obsługę podróżnych przeniesiono na nowo wybudowany peron przy dworcu oraz skrajny fragment peronu 1. Prace remontowe zaplanowano w 2023 r.
Choć podróżni mogą korzystać z
wyremontowanego dworca w Jaworze, to stan infrastruktury peronowej pozostawia wiele do życzenia. Zdaje sobie z tego sprawę zarządca infrastruktury. Tunel pod torami pozostaje zamknięty, a wiaty na peronach wygrodzono.
Zmieniono też miejsce zatrzymywania pociągów w kierunku Jaworzyny Śląskiej. – Podczas prowadzenia prac remontowych dworca kolejowego na stacji Jawor wyremontowano plac przy budynku i przystosowano go do odprawy pasażerskiej jako peron nr 3 – informuje Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. Natomiast obsługa podróżnych w kierunku Legnicy odbywa się na skrajnej, specjalnie wygrodzonej części peronu nr 1 z tymczasowym przejściem w poziomie szyn. Peron nr 2 pozostaje w całości wyłączony z eksploatacji.
Perony oraz dojścia nie są wyraźnie oznaczone – informacja pasażerska nie spełnia standardów własnych PKP PLK. Powoduje to zdezorientowanie wśród przyjezdnych pasażerów. – Tymczasowe oznaczenie dojścia do peronu 1 zostanie wymienione w roku bieżącym przez wyłonionego wykonawcę w postępowaniu zakupowym – mówi Bohdan Ząbek.
Sytuacji nie ułatwia też numeracja peronów, patrząc od strony dworca: 3, 1 i 2. – Obecna numeracja peronów na stacji Jawor jest tymczasowa do czasu przeprowadzenia prac związanych z remontem peronów 1 i 2 – wyjaśnia Ząbek. Czynne części peronów charakteryzuje też dosyć skromne oświetlenie. – Oświetlenie na stacji Jawor znajduje się po wiatami – zapewnia Bohdan Ząbek. Przy czym – przypomnijmy – części peronów z wiatami pozostają wyłączone z użytku.
Podróżni muszą wykazać się jeszcze cierpliwością, jeżeli chodzi o większy remont infrastruktury pasażerskiej. – Remont historycznych wiat na stacji Jawor na peronach 1 i 2, oraz przebudowa przejścia tunelowego przewidziane jest w 2023 roku. W przyszłym roku dla prac tych zostanie wykonana dokumentacja projektowa oraz pozyskane pozwolenia na budowę – informuje przedstawiciel PKP PLK.