Fot. PKP Polskie Linie Kolejowezdjęcie ilustracyjne
Mieszkańcy Jastrowia zyskają dodatkowy przystanek Jastrowie Miasto. Łatwiejsze będą podróże w kierunku Piły i Szczecinka. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie prac w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.
Na linii Piła – Ustka miedzy Piłą a Szczecinkiem będzie nowy przystanek Jastrowie Miasto. W okolicach ulicy Kilińszczaków zostanie wybudowany wysoki peron, który będzie miał aż 400 metrów długości. Dlaczego będzie aż tak długi? Ponieważ prawdopodobnie nowy peron przyjmie także pociągi PKP Intercity. Będzie bowiem zlokalizowany znacznie bliżej centrum miejscowości niż stacja Jastrowie. Chociaż poza sezonem letnim najdłuższy IC Malczewski ma 220 metrów długości, a w sezonie letnim, gdy ma 12 wagonów mierzy najwyżej 310 metrów..
– Przewidziano wiaty i ławki oraz oświetlenie. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające. Obok peronu zamontowane zostaną stojaki rowerowe, by ułatwić łączenie podróży koleją i rowerem – czytamy w komunikacie PKP PLK. Systemu dynamicznej informacji pasażerskiej nie będzie, ale powstaną kanały i instalacje, które ułatwią jej montaż w przyszłości.
– Budowa nowego przystanku w Jastrowie Miasto dzięki środkom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” będzie szczególnie korzystna dla podróżujących w kierunku Piły oraz Szczecinka. Efektywne wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe środków z budżetu państwa i projektów unijnych, sprzyja rozwojowi najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego jakim jest kolej – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wykonawcą przystanku Jastrowie Miasto będzie Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Maxbud. Budowa peronu nie spowoduje przerwy w kursowaniu pociągów. Prace o wartości blisko 3 mln zł netto będą realizowane w formule „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w czwartym kwartale 2024 roku.
W województwie wielkopolskim program przystankowy na liście podstawowej obejmuje 19 lokalizacji: Białężyce, Patrzyków, Piła Fabryczna, Słupca, Bożacin, Golina, Koźmin Wielkopolski, Krotoszyn, Książno, Miłosław, Obra Stara, Orzechowo, Radlin, Wyrzysk Osiek, Białośliwie, Pleszew, Jastrowie Miasto, Wronki Zamość, Żerków. Na liście rezerwowej ujęto 5 projektów: Koninko, Wolenice, Rogaszyce, Ostrów Wielkopolski Gorzyce, Barłogi Wiadukt.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.