Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Japonia. Shinkansen we wrześniu także w Nagasaki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Hitachi zaprezentowało gotowy najnowszy pociąg dużych prędkości, który będzie obsługiwał nową trasę Nagasaki na linii Nishi-Kiusiu Shinkansen w południowo-zachodniej części japońskiej wyspy Kiusiu.

Kyushu Railway Company (operator kolejowy na wyspie Kiusiu) planuje, jak podaje Japan Today, jesienią 23 września 2022 roku uruchomienie zupełnie nowej linii Nishi-Kiusiu Shinkansen między stacją kolejową Takeo-Onsen w mieście Takeo a stacją kolejową w Nagasaki. Trasa, która jest już prawie ukończona, ma mieć na początek pięć stacji i 66 km długości. Do czasu ukończenia całości i połączenia linii z całą siecią pociągów dużych prędkości, pomiędzy Hakata i Takeo Onsen zostanie uruchomiona usługa Transfer Kamome umożliwiająca przesiadkę na Shinkansen Kamome. Oznacza to możliwość skorzystania z tradycyjnych pociągów ekspresowych, które korzystają z toru o rozstawie 1067 mm. Linia Shinkansen korzysta z toru o rozstawie 1435 mm.

Nowy model pociągów, który będzie obsługiwać linię Nishi-Kiusiu Shinkansen, nosi nazwę „Kamome”, czyli „mewa”. Składy powstają w fabryce w Kasado Works w Kudamatsu. Zostały one zaprojektowane przez Eiji Mitookę, który opracował wygląd także wielu innych pociągów dla Kyushu Railway Company. Czerwona linia na białym poszyciu pociągu Kamome jest kolorem korporacyjnym Kolei Japońskich. Pociąg zdobi także symbol do którego odnosi się jego nazwa – mewa na trzech pierścieniach. Krawędzie przedniej szyby kabiny i reflektorów zostały podkreślone grubą czarną kreską, co ma wprowadzać więcej dynamizmu.

Obicie drewnianych siedzeń ozdobiono wzorem chryzantem – drugim po kwitnącej wiśni kwiatem narodowym Japonii – przynoszącym pomyślność. Tapicerki przyozdobiono także we wzór shishi czyli lwa inspirowanego grzywiastym mitycznym stworzeniem malowanym w klasycznych japońskich obrazach, a także motywy karakusy czyli wijącej się rośliny.

Każdy pojazd, który składać się będzie z sześciu członów, ma mieć od 25 do 27 metrów długości, 3,3 m szerokości i 3,6 m wysokości. Ma pomieścić 396 podróżnych. Konstrukcja Kamome opiera się na 16-członowych elektrycznych zespołach trakcyjnych serii N700S zakupionych i wykorzystywanych w ruchu przez Koleje Japońskie od lipca 2020 roku. Składów N700S obecnie jest 19 i obsługują linie Tokaido i Sanyo Shinkansen oraz stopniowo zastępują Shinkanseny serii 700 i N700A. Pierwszy gotowy człon Kamome dotarł do portu Kawatana w prefekturze Nagasaki na początku stycznia tego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5