Według „Pulsu Biznesu” Zbigniew Jakubas prowadzi negocjacje dotyczące sprzedaży spółki Newag. Potencjalnymi nabywcami mają być Alstom, Bombardier, Stadler, Skoda i Siemens.
Newag zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2013 r. Pierwszego dnia notowań akcje skoczyły o 20%, jednak w 2014 r. kurs kilkukrotnie spadał. Wzrósł na dobre dopiero we wrześniu i w listopadzie. W tych miesiącach zaprezentowano dobre wyniki finansowe spółki, która zdobyła w ubiegłym roku dużo zamówień, m. in. na pociągi z platformy Impuls.
Spekulacje dotyczące ewentualnej sprzedaży Newagu trwają właściwie od kilku lat. Podczas debiutu giełdowego przyznawano, że część akcji miała być zachowana w pakiecie dla inwestora, z którym Newag podpisze umowę o strategicznej współpracy. W końcu taką umowę podpisano z Bombardierem, ale kanadyjski gigant akcji Newagu nie ma.
W dzisiejszym „Pulsie Biznesu” jako potencjalnych nabywców Newagu wymieniono wszystkie największe spółki taborowe działające w Europie: Alstom, Bombardier, Stadler, Skoda i Siemens. Według gazety, negocjacje są tajne, stąd milczenie właściciela w sprawie sprzedaży. Jakubasowi gotówka miałaby być potrzebna do zakupu kolejnych akcji Netii. „PB” zaznacza też, że zainteresowana kupnem Newagu nie była Pesa.
W grudniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta został powiadomiony o zamiarze przejęcia przez Zbigniewa Jakubasa kontroli nad spółką Newag. Akcjonariat jednak się nie zmienił – chodziło o porozumienie zawarte pomiędzy Jakubasem a członkami zarządu, którzy posiadają kilka procent akcji. – Nasi prawnicy zapytali UOKIK, czy należy to rozumieć jako konsolidację. Wniosek do UOKIK jest w tym kontekście jedynie formalnością – zapewnił „Rynek Kolejowy” Zbigniew Jakubas. To nie ostatnia zmiana w spółce. Od lutego do zarządu Newagu SA wejdą Bartosz Krzemiński i Maciej Duczyński z zarządu Newagu Gliwice. W lipcu zapowiedziano przyłączenie produkującego lokomotywy Newagu Gliwice do Newagu.

Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.