Partnerzy serwisu:
Biznes

Jakubas: Chcemy chronić pracowników Newagu przed zwolnieniami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
01-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jakubas: Chcemy chronić pracowników Newagu przed zwolnieniami
Fot. Rynek Kolejowy, archiwum
- Czterodniowy tydzień pracy to działanie, które ma pozwolić utrzymać całą załogę. Pracownicy to nasze największe aktywo - mówi Zbigniew Jakubas, główny inwestor Newagu.

Brak przetargów na polskim rynku mocno odbija się na producentach taboru. Pracownicy Newagu przynajmniej do kwietnia będą pracować co drugi tydzień tylko przez cztery dni. - Na rynku nie ma obecnie praktycznie żadnych przetargów taborowych. Realizujemy kontrakty zawarte w latach 2020 i 2021 - mówił "Rynkowi Kolejowemu" prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Główny inwestor Newagu Zbigniew Jakubas przyznaje w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że spółka ma co najmniej dwukrotnie większe moce produkcyjne niż to, co obecnie może zebrać z rynku. - Krótkowzroczna wojna polityków, przez którą Polska traci pieniądze z KPO odbija się na całej naszej gospodarce. Na całym świecie zamawia się tabor za setki miliardów euro - tylko nie u nas. A przecież podobno "stawiamy na kolej" - irytuje się inwestor.

Jak dodaje, czterodniowy tydzień pracy to działanie, które ma pozwolić utrzymać całą załogę. - Pracownicy, którzy rozwijają się razem z nami od 20 lat to nasze największe aktywo. Nie chcemy zwolnić ani jednej osoby. Prędzej czy później zamówienia się pojawią, bo kolej to najbardziej efektywny i ekologiczny środek transportu. Jeden elektrowóz zastępuje przecież ponad 100 ciężarówek - podkreśla.

Zbigniew Jakubas podkreśla, że jeśli pieniądze na projekty - czy to krajowe czy unijne - nie pojawią się szybko, to Polska część pieniędzy z KPO straci bezpowrotnie. - Pozostałe kraje już zamawiają podzespoły niezbędne do produkcji. Jeśli my będziemy na końcu, nie zdążymy zrealizować projektów do końca 2026 roku i te środki przepadną bezpowrotnie - przestrzega.

Szansą dla branży kolejowej jest uzgodnione wreszcie przez Ministerstwo Infrastruktury prefinansowanie projektów przez Polski Fundusz Rozwoju. Nie wiemy jeszcze jednak, ile pieniędzy przeznaczono na tabor kolejowy.


Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5