PKP Intercity rozpisało wczoraj przetarg na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych (tzw. hybrydowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Poznaliśmy szczegóły specyfikacji zamówienia.
O ogłoszeniu
przetargu pisaliśmy wczoraj; teraz poznaliśmy szczegóły specyfikacji. PKP Intercity chce kupić 16 lokomotyw spalinowo-elektrycznych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej.
Dostawa w cztery lataSpółka zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy.
Przewoźnik planuje najpierw 6-miesięczną eksploatację obserwowaną pierwszego pojazdu, a następnie, po wprowadzeniu ewentualnych poprawek technicznych, nastąpią dostawy kolejnych lokomotyw. PKP Intercity chce także skorzystać z usługi utrzymania lokomotyw świadczonej do wykonania pierwszej naprawy P4 każdej z lokomotyw (minimalnie przez okres 5 lat). Producenci taboru oferty mogą składać do połowy lutego 2022 roku.
Lokomotywa musi w pełni spełniać wymagania TSI i PN-EN, kart UIC. Pojazd powinien być wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS poziomu L1 i L2. Trakcja wielokrotna do 2 pojazdów. Pierwszy Pojazd zostanie dostarczony Zamawiającemu przez okres minimum 6 miesięcy będzie poddany eksploatacji obserwowanej w normalnych warunkach eksploatacyjnych.
Dopuszczenie do ruchu w Polsce
Mamsymalna masa ma wynosić 88 ton, moc ciągła min. 2800 kW w trakcji elektrycznej i 1200 kW w spalinowej. Pojazd musi mieć możliwość rozruchu na torze o nachyleniu miarodajnym do 15‰ z maksymalnym obciążeniem składem wagonowym (570 t – trakcja elektryczna, 416 t – trakcja spalinowa). W załącznikach można znaleźć wyłącznie informację o dopuszczeniu do ruchu w Polsce.
PKP Intercity zakłada cykle przeglądowe na poziomie:
- P1 – minimum co 45 dni lub 25 tys. km
- P2 – minimum co 6 m-cy lub 100 tys. km
- P3 – minimum co 2 lata lub 400 tys. km
- P4 – minimum co 5 lat lub 1500 tys. km
- P5 – co 30 lat lub 8000 tys. km
Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z Pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji (po
zakończeniu okresu eksploatacji obserwowanej) do zakończenia obsługi Poziomu P4 w każdym kwartale kalendarzowym z wyłączeniem pierwszego roku eksploatacji każdego pojazdu, kiedy to wykonawca ma obowiązek dotrzymania współczynnika gotowości
technicznej pomniejszonego o 4 punkty procentowe oraz kwartałów, w których na poszczególnych pojazdach przypadnie wykonanie przeglądu okresowego na poziomie P3, o 10 punktów procentowych dla każdego z pojazdów objętych przeglądem, a także współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 90% kwartalnie. Warto jednak dodać, że za zadeklarowanie wyższych współczynników można otrzymać dodatkowe punkty w przetargu.
Zakup lokomotyw dwutrakcyjnych to element programu inwestycyjnego PKP Intercity. W ramach zwiększonych nakładów na inwestycje spółka przeznaczy do 2030 roku 24,5 mld zł na unowocześnienie floty, a na przyjazne środowisku stacje postojowe – 2,6 mld zł. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.