Partnerzy serwisu:
Nasze konferencje

Jakie lokomotywy dla PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

NASZE KONFERENCJE
Jakie lokomotywy dla PKP Intercity?
W codziennej eksploatacji PKP Intercity wykorzystuje 50 lokomotyw spalinowych oraz 226 lokomotyw elektrycznych. Przewoźnik jest największym posiadaczem jednostek elektrycznych przeznaczonych dla obsługi przewozów pasażerskich. Są to w większości jednostki kilkudziesięcioletnie - ich średni wiek to niemal 28 lat.

Według danych przewoźnika z połowy stycznia, w bieżącej eksploatacji znajduje się 170 lokomotyw EU/EP07, 56 lokomotyw EP08, EP09 oraz EU44 "Husarz", a także 7 SU45 i 43 lokomotywy spalinowe SM42.

Obecnie PKP Intercity posiadają nadmiar elektrycznych lokomotyw średniej mocy, a zbyt małą liczbę maszyn mogących prowadzić składy z prędkością 160 km/h. Jeszcze w połowie 2012 r. przewoźnik planował sprzedaż 120 lokomotyw EU07. Do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw mogących osiągać prędkości do 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samym poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej.

Ostatnio przewoźnik rozpisał przetarg na pozyskanie 10 nowych lokomotyw spalinowych. Spółka chce też zmodernizować 20 SM42. Ponadto spółka chce zmodernizować 20 lokomotyw SM42. Pierwszy z projektów znalazł się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przewoźnik przeznaczy na jego realizację 165,31 mln zł, z czego Unia Europejska ma sfinansować 67,2 mln zł. Natomiast projekt modernizacyjny trafił na listę rezerwową. Jego wartość to 86,1 mln zł, z czego UE mogłaby sfinansować 35 mln zł.

Nie ustaje także proces pozbywania się najstarszych jednostek - ostatnio "pod młotek" poszło 6 lokomotyw serii EU07 i jedna EP07.

Jakie są plany odnośnie lokomotyw innych przewoźników działających w naszym kraju? Czy zapowiadane są większe zakupy lub programy modernizacyjne? W jaki sposób polscy producenci mogą swoimi pojazdami konkurować na rynkach zagranicznych? 27 marca w Warszawie na ten temat dyskutować będą eksperci biorący udział w konferencji "Perspektywy Rynku Lokomotyw". Spotkanie jest jedyną tego typu okazją do dyskusji nad stanem obecnym i przyszłością rynku lokomotyw w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. To interesująca szansa dla regionalnych i międzynarodowych firm na zaprezentowanie ich produktów, planów oraz realizowanych obecnie projektów. W ostatnich latach kolejne edycje konferencji zgromadziły ponad 350 gości, będących przedstawicielami kluczowych podmiotów z polskiego i europejskiego rynku kolejowego, dostarczyły informacje na temat nowych przedsięwzięć, obecnego stanu floty lokomotywowej, problemów związanych z jej utrzymaniem i modernizacją.

Konferencja skierowana jest do menadżerów wyższego i średniego szczebla w przedsiębiorstwach kolejowych, użytkowników taboru, przedstawicieli przewoźników kolejowych, reprezentantów sektora finansowego, towarzystw ubezpieczeniowych, analityków i ekspertów branżowych.

W trakcie konferencji czołowi producenci taboru kolejowego przedstawią bieżące trendy rynkowe, jak również własne plany i zamiary na najbliższe lata oraz projekty nowoczesnych rozwiązań, nad którymi obecnie pracują. Wśród tematów, które będą dyskutowane, znajdą się również kwestie finansowania pozyskania taboru, wymogów bezpieczeństwa czy uregulowań prawnych związanych z TSI.

Więcej na temat zagadnień, które będą omawiane podczas konferencji, uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy - tutaj.

\

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Tabor i technika

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Michał Szymajda 29 sierpnia 2024

Nowości w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity

Pasażer

PKP Intercity z kolejnym rekordem

Pasażer

PKP Intercity z kolejnym rekordem

Roman Czubiński 19 sierpnia 2024

PKP Intercity myśli o nowym zapleczu w centralnej Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Tabor i technika

Koniec tanich biletów PKP Intercity w aglomeracjach

Michał Szymajda 29 sierpnia 2024

Nowości w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity

Pasażer

PKP Intercity z kolejnym rekordem

Pasażer

PKP Intercity z kolejnym rekordem

Roman Czubiński 19 sierpnia 2024

PKP Intercity myśli o nowym zapleczu w centralnej Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5