PLK i Zarząd Województwa Dolnośląskiego szacują koszty planowanej modernizacji linii z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Rozważane są także kolejne plany współpracy przy rewitalizacji szlaków i przystanków kolejowych.
Polskie Linie Kolejowe porozumiały się niedawno z Zarządem Województwa Dolnośląskiego ws. modernizacji linii kolejowej 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Dzięki tej inwestycji w perspektywie około trzech lat do miejscowości Lądek-Zdrój i Stronie Śląskie w województwie dolnośląskim mają szansę powrócić regularne połączenia kolejowe. O planach tych pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.
- Plany wykonania prac na linii nr 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego, umożliwiające przywrócenie ruchu kolejowego, są przedmiotem rozważań wspólnie z władzami samorządowymi woj. dolnośląskiego. Jesteśmy na etapie szacowania kosztów, z jakimi należałoby się liczyć aby uzyskać efekty, zapewniające możliwość przywrócenia ruchu pasażerskiego – wyjaśnia Mirosław Siemieniec rzecznik PKP PLK.
Współpraca PKP PLK SA z samorządem województwa dolnośląskiego prawdopodobnie nie zakończy się na modernizacji jednej linii. W porozumieniu przewidziano możliwość zrealizowania w perspektywie do 2020 r. kolejnych projektów.
Jak nas poinformował rzecznik prasowy PLK rozważane są następujące inwestycje:
- modernizacja linii kolejowej nr 292, na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. Zadanie to jest na liście projektów podstawowych. Realizacja projektu, ze względu na położenie linii obok powstających nowych osiedli, miałaby istotne znaczenia dla rozwoju kolejowej komunikacji wrocławskiej aglomeracji.
- modernizacja przystanku kolejowego Wrocław Muchobór oraz budowę dwóch nowych przystanków, znajdujących się w zasięgu wrocławskiej aglomeracji (Mokronos Górny na linii 274 i Iwiny na linii 276)
- przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój; łączącej wielkie walory turystyczne z funkcją uzupełnienia szynowej komunikacji wałbrzyskiej aglomeracji. Zmodernizowany odcinek byłby częścią pętli Wałbrzych – Jedlina Zdrój – Świdnica – Jaworzyna Śl. – Wałbrzych.
- budowę nowych przystanków (i modernizację istniejących) na liniach 274 i 311 w aglomeracji Jeleniej Góry.
Rozważana jest także możliwość przeprowadzenia w ramach RPO prac na liniach: nr 285 na odcinku Wrocław – Świdnica (przez Sobótkę) i nr 274 na odcinku Jelenia Góra – Zgorzelec. Realizacja tych zamierzeń jest na etapie uzgadniania i zależy m.in. od zapewnienia środków finansowych.