Należąca do PKP PLK spółka PPM-T rozpoczęła dialog techniczny przed zakupem sprzętu do przewozu rozjazdów w blokach. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", to nie koniec zakupów.
Należące do PKP PLK Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe
rozpoczęło dialog techniczny przed zakupem sprzętu do przewozu i montażu rozjazdów w blokach. – PPM-T planuje zakupić cztery specjalistyczne wagony do transportu bloków rozjazdowych oraz żuraw kolejowy. Trwa dialog techniczny przed złożeniem ofert przez oferentów – informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodaje, spółka obecnie jest na etapie procedowania zakupu wagonów. – Wskazanie dokładnego terminu podpisania umowy oraz dostawy wagonów będzie możliwe po zakończeniu procedury zakupowej oraz wyborze dostawcy – podaje Janus. Jak wyjaśnia, środki na finasowanie zamówienia będą pochodzić z podwyższenia kapitału zakładowego spółek zależnych od PKP Polskich Linii Kolejowych (pozyskanych na podstawie art. 33za. Ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2000r., o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”).
Spółka nie chciała podać szacunkowego kosztu zakupu. Jak się jednak dowiadujemy, to nie ostatnie inwestycje, które PPM-T przeprowadzi w tym roku. Planowany jest również zakup dwudrogowego pojazdu do naprawy sieci trakcyjnej oraz podbijarki torowej. W ubiegłym roku nowe podbijarki pojawiły się w dwóch pozostałych spółkach wykonawczych PKP PLK: w
Dolkomie pojawił się Unimat 09-32/4S Dynamic, a w
ZRK DOM Unimat 09-4x4/4S Dynamic w ramach umowy PKP PLK na
zakup w sumie trzech maszyn za ponad 81 mln złotych.