Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie elektryczne zespoły trakcyjne chce kupić Lubuskie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jakie elektryczne zespoły trakcyjne chce kupić Lubuskie?
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego 30 października wystartował z przetargiem na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Sprawdzamy ich specyfikację.

Lubuskie wskazuje, że EZT-y powinny posiadać nie mniej niż 6 sztuk drzwi na każdym boku całego pojazdu, ale nie mniej niż 2 sztuki na każdy bok danego członu. Taki układ drzwi odznacza, że będą to składy przynajmniej trójczłonowe. Typ drzwi to odskokowo-przesuwne.

Trzy a nawet cztery człony w pociągach Lubuskiego

Natomiast w specyfikacji wymieniona długość pojazdów to nawet 80 metrów, co z kolei wskazuje, że zamawiane pociągi mogą mieć nawet cztery człony. Przy czym samorząd wojewódzki ostatecznie nie sprecyzował pożądanej liczby członów. Prędkość maksymalna została określona na 160 km/h, co jest podstawową prędkością na sieci kolejowej w Polsce.

Zamawiający wskazał, że przestrzeń pasażerska ma być bezprzedziałowa z zastosowaniem wiatrołapów przy każdym z wejść do pojazdu. Nie wiadomo ilu maksymalnie podróżnych mogłoby znaleźć się w środku.

Nowe EZT-y z 180 miejscami siedzącymi

Na 180 osób wskazana została jedynie liczba miejsc siedzących. Fotele mają być zaaranżowane w układzie 2+2 naprzeciwko siebie i/lub w przędzie, przy czym przy tych pierwszych należy zastosować stolik zamocowany do ściany, z zabezpieczeniem przed zsunięciem się przedmiotu oraz z wytłoczeniami na butelki/kubki z napojami.

W jednej części składu przy drzwiach z obu stron ma zostać wyznaczone miejsce osób podróżujących na wózkach wraz z rampą umożliwiającą wjazd do środka. Co ciekawe zamawiane elektryczne zespoły trakcyjne mają mieć minimum 12 miejsc na rowery. Te mają być przewożone w pozycji stojącej (poziomej) i/lub wiszącej (pionowej).

Standardowo EZT-y będą wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne Systemu Informacji Pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów.

Wszystkie sześć pojazdów na wyposażeniu będzie miało automatyczne defibrylatory AED. W jednym ze skrajnych członów powinno znaleźć się odgrodzone od przestrzeni pasażerskiej pomieszczenie dla drużyny konduktorskiej.

Mało wyśrubowane warunki dla producentów

Producenci zainteresowani dostawą pociągów mogą składać swoje oferty do 5 grudnia. Decydującym kryterium będą: cena (60 proc.) oraz okres udzielonej gwarancji (40 proc.).

I w tym miejscu warto zwrócić uwagę na mało wyśrubowane kryteria udziału w postępowaniu. Te umożliwiają start wielu - także mało doświadczonych - producentów kolejowego.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubskiego wskazuje, że potencjalny wykonawca "okresie ostatnich sześciu lat przed upływem terminu składania ofert (...) wykonał należycie w ramach jednej umowy dostawę co najmniej jednego fabrycznie nowego wieloczłonowego pasażerskiego pojazdu kolejowego z własnym napędem lub alternatywnie co najmniej jednego zmodernizowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego".

UMWL zaznacza równocześnie, że "zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych".

Gotowe pojazdy - według projektu umowy - mają trafić do Lubuskiego najpóźniej do końca grudnia 2029 roku. Harmonogram dostaw zakłada, że dwie pierwsze jednostki zostaną dostarczone najpóźniej do końca 2027 roku, kolejne do końca 2028 roku, a ostatnie za pięć lat.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

Zobacz również:

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

jar, Rynek Kolejowy 19 lutego 2019

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5