Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
31-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?
fot. KDSpalinowy zespół trakcyjny Kolei Dolnośląskich
Około 150 miejsc siedzących, prędkość maksymalna co najmniej 120 km/h i wiek najwyżej 16 lat – to najważniejsze parametry dwóch używanych spalinowych zespołów trakcyjnych, które chcą kupić Koleje Dolnośląskie. Warunki te pozwalają na start w przetargu – między innymi – właścicielowi sprowadzonych niedawno z Włoch do Polski pojazdów ATR220 produkcji Pesy.

Używane SZT mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2008. Muszą mieć wykonaną naprawę poziomu P4 lub wyższą i pozostały do następnego takiego przeglądu resurs co najmniej 1 mln km. Przewidywany okres dalszej eksploatacji to 30 lat.

Trzy człony, co najmniej 120 km/h...

KD wymagają, by pojazdy były trzyczłonowe. W każdym członie ma znajdować się jedna para drzwi. Udział niskiej podłogi (wysokość najwyżej 60 cm od główki szyny) ma wynosić co najmniej 40%. Wewnątrz ma znajdować się od 138 do 154 miejsc siedzących, w tym 10 uchylnych. Konieczne jest też co najmniej jedno miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim oraz miejsce do przewozu minimum 4 rowerów. Wyposażenie przestrzeni pasażerskiej obejmuje – między innymi – ładowarki USB, monitoring i system zliczania pasażerów.

Wymagany układ osi to B'2'2'B'. Prędkość maksymalna nie może być mniejsza niż 120 km/h. Sprzęg ma być automatyczny, ale z możliwością połączenia ze sprzęgiem śrubowym (konkretne rozwiązanie techniczne ma zaproponować dostawca).

...jak ATR220 z Pesy

Tak sformułowany opis przedmiotu zamówienia w ogólnym zarysie pasuje do jednostek ATR220 produkcji Pesy, sprowadzonych niedawno z Włoch przez konsorcjum PTS i Modertrans. Wyprodukowane w 2009 r. pojazdy zostały w roku 2015 odstawione przez włoskiego operatora FNM z powodu zbyt małej – jak na górski charakter obsługiwanych linii – mocy i związanych z tym usterek. W toku są naprawy i polonizacja systemów bezpieczeństwa (w październiku pierwszy z zespołów odbywał już jazdy próbne w Polsce).

Jeśli obecny właściciel ATR220 wygra przetarg, ich dostosowanie do wymogów KD nie będzie już nastręczało wielkich trudności: w grę będzie wchodziła głównie zmiana malatury oraz wymiana elementów wnętrza takich jak obicia siedzeń czy szklane przepierzenia. Warto wspomnieć, że dolnośląski przewoźnik ma już liczną flotę pojazdów spalinowych z tej samej rodziny co ATR220 (SA106, SA135, SA132 i SA134 – łącznie 21 egzemplarzy), co ułatwiłoby utrzymanie i serwis nowych nabytków.

Co z prawem opcji?

Jak jednak pisaliśmy przed miesiącem, KD zastrzegły sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Obejmuje ono dostawę kolejnych pięciu SZT w takiej samej specyfikacji. Na razie, o ile wiadomo, z Włoch do Polski sprowadzono tylko dwa egzemplarze ATR220.

Oferty mają zostać otwarte 13 listopada. O wyborze wykonawcy zadecyduje wyłącznie cena. Czas na realizację dostawy to 12 miesięcy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Wiemy, dlaczego Mazowsze unieważniło przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Zobacz również:

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Wiemy, dlaczego Mazowsze unieważniło przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5