Partnerzy serwisu:
Biznes

Jaka przyszłość czeka Przewozy Regionalne w Małopolsce?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jaka przyszłość czeka Przewozy Regionalne w Małopolsce?
fot. PR
Marszałek województwa małopolskiego, Jacek Krupa, chwali powstanie Kolei Małopolskich. Gdyby nie ta decyzja, to zdaniem marszałka, pasażerowie nie mieliby zapewnionej usługi na wysokim poziomie. Marszałek opowiada też o współpracy z Przewozami Regionalnymi jej przyszłości w Małopolsce.

Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jak układa się współpraca z Przewozami Regionalnymi w Małopolsce?

Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego: Podpisaliśmy ze spółką kontrakt, czyli zleciliśmy jej wykonywanie zadania i wywiązuje się z niego. Są problemy, jednak cieszę się, że w końcu Przewozy Regionalne dostrzegły problem jakości, że pociąg to nie tylko sam przejazd, ale również uprzejma obsługa, punktualność i wysoka jakość całego serwisu. Mam nadzieję, że to przynajmniej dotarło do pracowników, a może nawet do władz spółki, że jednak musi być pewna konkurencja, która wymusza lepszą jakość.

Czyli powstanie Kolei Małopolskich przyniosło wiele dobrego dla pasażerów?

Jestem przekonany, że gdyby nie było Kolei Małopolskich, to jakość oferowana przez Przewozy Regionalne byłaby na bardzo niskim poziomie. My postawiliśmy tę poprzeczkę bardzo, bardzo wysoko. I co więcej, doceniają to Małopolanie – i nie jest to mój wymysł. Mieszkańcy naszego regionu chcą, żeby wszędzie obok nich jeździły Koleje Małopolskie i świadczyły taką usługę, jak np. na linii Wieliczka – Balice.

Czy to oznacza, że w dalszej perspektywie chciałby Pan zrezygnować całkowicie z usług Przewozów Regionalnych i zlecać usługi wyłącznie Kolejom Małopolskim?

Powiem tak, mi jest obojętne, komu będziemy zlecać tę usługę. Jednak pod jednym warunkiem, że to będzie jakość, którą wypracowaliśmy. A przynajmniej taką, z jaką mamy do czynienia teraz po zakupie nowych składów. Jeżeli będą inni przewoźnicy, którzy będą proponowali normalną i rozsądną cenę, to konkurencja jest zawsze wskazana, bo ona sprzyja podnoszeniu jakości. Co do wymagań, które stawia przewoźnikowi zlecający, to spółka Koleje Małopolskie dobrze wywiązuje się ze swojej pracy. Trochę się pogorszyła współpraca z Przewozami Regionalnymi, ale to wynika głównie z tego, że zbyt duży wpływ w tej spółce i na jej działalność mają związki zawodowe, dla których priorytetem jest praca, a nie usługa.

Z danych UTK wynika, że przybyło rekordowo dużo pasażerów Kolejom Małopolskim. Następny rok też przyniesie wzrosty?

Będą duże wzrosty. To nie jest też tak, że ludzie natychmiast się przesiadają. Próbują, chcą pewnych doświadczeń. Ważny jest też marketing – ten w dosłownym znaczeniu, ale też i ten szeptany. Oferta jest bardzo atrakcyjna właśnie z powodów punktualności, częstości jazdy, komfortu podróżowania i z powodu ceny. Jeżeli bilet miesięczny z Krakowa do Wieliczki kosztuje 90 zł, to żaden inny środek transportu nie jest tutaj konkurencyjny cenowo. Oczywiście, trzeba też uczciwie powiedzieć, że to wynika z dopłaty. W województwie małopolskim w tym roku z budżetu dopłacamy do samych przewozów 105 mln zł. To jest olbrzymi wysiłek, ale warty wykonania, bo on podnosi jakość życia mieszkańców, chroni też środowisko. Mamy problemy ze smogiem, a to jest dziennie mniej o parę tysięcy samochodów, które wjeżdża do Krakowa i porusza się po małopolskich drogach.

Jak przedstawiają się wyniki linii do lotniska?

Tutaj jestem bardzo zaskoczony, bo w przeciągu zaledwie roku, udało się zrealizować nasz projekt, który zakładaliśmy, że zostanie zrealizowany po 4-5 latach. Okazuje się, że 1/3 wszystkich pasażerów korzystających z lotniska w Balicach dojeżdża do niego lub odjeżdża z niego korzystając z kolei. Cel osiągnęliśmy już teraz. Aż 31% wszystkich latający z krakowskiego lotniska to również klienci naszych kolei.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Marszałek i prezes Kolei Małopolskich odpowiedzieli związkowcom

Prawo i polityka

Marszałek i prezes Kolei Małopolskich odpowiedzieli związkowcom

inf. prasowa Kolei Małopolskich 25 października 2017

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Marszałek i prezes Kolei Małopolskich odpowiedzieli związkowcom

Prawo i polityka

Marszałek i prezes Kolei Małopolskich odpowiedzieli związkowcom

inf. prasowa Kolei Małopolskich 25 października 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5