Poseł Grzegorz Rusiecki zwrócił uwagę na niewielkie efekty prac, które prowadzone są pomiędzy Lesznem a Wolsztynem przez PKP PLK. Prędkość pociągów zostanie jednak niedługo podniesiona, choć nie będzie to zmiana wielka.
Poseł Rusiecki zauważa, że na linii 359 od roku prowadzone są prace, które w konsekwencji doprowadziły m.in. do wymiany szyn na bestykowe, a także do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Zauważa też niestety, że pomimo przeprowadzonych prac czas przejazdu 46-kilometrowym odcinku linii wciąż wynosi ponad godzinę.
– Co więcej, o wiele lepsza średnia prędkość handlowa osiągana jest nawet na odcinku Wolsztyn–Zbąszyń, nieobjętym dotychczas remontem – informuje ministerstwo infrastruktury i pyta, czy planowane jest podwyższenie maksymalnej prędkości dla pociągów pasażerskich na linii kolejowej nr 359 oraz o to, czy w najbliższym czasie planowana jest modernizacja wszystkich stacji oraz przystanków osobowych oraz o szanse na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 359.
Ministerstwo Infrastruktury, za informacją podaną przez PKP PLK, poinformowało posła, że ostatnim czasie prace na linii kolejowej nr 359 polegają na wymianie podkładów i mają charakter wyłącznie utrzymaniowy, a nie inwestycyjny. Natomiast po ich zakończeniu na odcinku Włoszakowice – Nowa Wieś Mochy zostanie podniesiona prędkość rozkładowa do 70 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Podobnie na odcinku Wolsztyn - Zbąszyń planowane są wyłącznie bieżące prace utrzymaniowe
Zdaniem ministerstwa, przystanki i stacje można by modernizować w ramach tzw. Programu Przystankowego na lata 2020-2025.
– Dokładna lokalizacja przystanków, szczegółowy zakres prac oraz harmonogram realizacji zostaną określone po przeprowadzeniu dodatkowych konsultacji społecznych z zainteresowanymi interesariuszami, jak również wnikliwej analizy mającej na celu jak najlepsze dostosowanie Kluczowe jest przy tym stanowisko organizatora publicznego transportu zbiorowego w województwie, czyli marszałka województwa Wielkopolskiego – napisał wiceminister Andrzej Bittel.
Dotąd, w ramach prowadzonych prac planistycznych, Urząd Marszałkowski nie wskazał linii kolejowej nr 359 Leszno - Wolsztyn wśród najistotniejszych z punktu widzenia przewozów pasażerskich na terenie tego województwa do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2021-2027.
– Linia ta nie została również zgłoszona przez Samorząd do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku, do którego nabór zakończył się w dniu 26 sierpnia – podkreślił Andrzej Bittel. Oznacza to, że znaczącego podniesienia parametrów na linii w najbliższym czasie nie należy się spodziewać.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.