Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jaka będzie przyszłość linii kolejowej Gorzów Wielkopolski – Zbąszynek?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jaka będzie przyszłość linii kolejowej Gorzów Wielkopolski – Zbąszynek?
fot. Lokomtywa, CC BY-SA 3.0Stacja w Międzyrzecu
Jak zauważa w swojej interpelacji posłanka Krystyna Sibińska, linia 367 łącząca Gorzów Wielkopolski ze Zbąszynkiem, mogłaby mieć większe znaczenie dla komunikacji Gorzowa z resztą kraju. Ze Zbąszynka można jechać do Poznania i Zielonej Góry, ale niewiele pociągów korzysta z tej możliwości.

Zdaniem posłanki linia kolejowa, po której składy wagonowe mogą jeździć z prędkością 80 km/h, a autobusy szynowe o 20 km/h szybciej, zyskałaby bardzo na dalszym podniesieniu parametrów i elektryfikacji.

– W ocenie instytucji i osób zgłaszających się do mojego biura poselskiego linia kolejowa 367 nie jest należycie wykorzystywana, a gdyby została zelektryfikowana, mogłaby stanowić najlepszy i najszybszy korytarz łączący Gorzów i północną część województwa lubuskiego z Poznaniem i Warszawą – pisze do Ministerstwa Infrastruktury posłanka i zadaje szereg pytań dotyczących jej przyszłości.

Rzeczywiście, linia nie jest mocno eksploatowana. Na przykład, obecnie kursuje po niej z Gorzowa Wielkopolskiego 5 autobusów szynowych, które kończą swój bieg dalej – w Zielonej Górze. Linia 367 to bowiem podstawowa trasa dla pociągów, które łączą dwie stolice jednego województwa (zdecydowanie dużo łatwiej podróżuje się między nimi autem czy nawet autobusem). W sezonie letnim 2019 z linii korzystają także dwa pociągi PKP Intercity, z których pierwszy, po dołączeniu lokomotywy elektrycznej, jedzie dalej w kierunku Poznania, Warszawy i Białegostoku, a drugi przez Poznań i Warszawę do Lublina.

– W obecnej perspektywie w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku nie są prowadzone żadne prace dotyczące elektryfikacji linii 367 na odcinku Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski – odpowiada jednak Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury. Zapowiada jednak prace w przyszłości.

– Sygnalizuję, że linia 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski jest wymieniona w Koncepcji CPK (…) przygotowania jako element szprych CPK – Gorzów Wielkopolski. Z uwagi na powyższe zakres ewentualnych prac inwestycyjnych na tej linii uzależniony będzie od dalszej realizacji ww. koncepcji. Realizacja prac w ramach CPK miałaby znacznie szerszy zakres niż ew. rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej – poinformował minister.

Warto zaznaczyć, że podstawowym ciągiem transportowym w kierunku Warszawy jest wciąż dla Gorzowa Wielkopolskiego trasa przez Krzyż. Linia ta, na odcinku od Kostrzyna do Piły będzie modernizowana, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kolejny wypadek na przejeździe. Trzy osoby nie żyją

Pasażer

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kolejny wypadek na przejeździe. Trzy osoby nie żyją

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5