Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej dynamicznie rozbudowuje bazę dostawców przy wykorzystaniu nowoczesnej platformy zakupowej. Nowa organizacja zakupów w Spółce przyniesie usprawnienie procesu oraz wymierne korzyści finansowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe to jeden z największych graczy na rynku zamówień publicznych w kraju. Rocznie ogłasza blisko dwa tysiące przetargów na dostawy i usługi oraz wykonywanie zadań inwestycyjnych wartych łącznie 15 - 20 mld złotych.
Obecnie w bazie dostawców jest ponad 14 tysięcy podmiotów współpracujących z PKP PLK w ostatnich dwóch latach oraz firmy, które uczestniczyły w postępowaniach o udzielenie zamówienia i złożyły ważne oferty, jednak nie przedstawiły ofert najkorzystniejszych. W ostatnich tygodniach, od momentu produkcyjnego uruchomienia dla dostawców nowej Platformy Zakupowej w bazie Platformy zarejestrowało się prawie 200 nowych podmiotów, dotychczas nie wspołpracujących z PKP PLK. Każdy dostawca w tworzonej bazie może stworzyć swój własny profil i tym samym uczestniczyć w postępowaniu, zgodnie z zakresem zadeklarowanych usług, bądź dostaw.
Potencjalni kontrahenci mogą rejestrować się w bazie za pośrednictwem strony internetowej pod adresem www.plk-sa.pl/nowe-zakupy/ w razie wątpliwości zadawać pytania kierując je na adres nowe_zakupy@plk-sa.pl.
Wdrożenie projektu "Nowe zakupy" pozwoli na unowocześnienie obszaru kontraktowania dostaw i usług, czyli jednego z najważniejszych i największych zakresów działalności spółki.
Projekt to nie tylko wdrożenie platformy zakupowej. To przede wszystkim przejście od postrzegania zakupów jako operacyjnej organizacji przetargów do strategicznego zarządzanie zakupami.
Aktualnie realizowane przez Polskie Linie Kolejowe zadania w tym zakresie mają na celu:
- stworzenie struktury organizacyjnej nowej organizacji zakupowej,
- utworzenie centralnego biura zamówień nadzorującego procesy zakupowe w całej spółce,
- wdrożenie polityki zakupów, określającej podział najważniejszych kompetencji w zakupach oraz wyznaczającej strategiczne cele do realizacji,
- wprowadzenie nowych regulacji w zakupach,
- wdrożenie nowych narzędzi informatycznych wspierających proces zakupowy.
Nowa organizacja zakupów, wygeneruje znaczne oszczędności, poprawi jakość pracy osób zaangażowanych w procesy zakupowe,.Wskazani zostaną menadżerowie domen zakupowych, których zadaniem będzie wykorzystanie potencjału oszczędnościowego dla danej zakupowej. Unowocześnienie procesów przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku spółki jako partnera biznesowego.
Więcej
