Dzięki zintegrowanemu biletowi pasażerowie Przewozów Regionalnych i PKP Intercity za niewielką dopłatą mogą przez godzinę podróżować warszawską komunikacją miejską. W zeszłym roku z oferty skorzystało blisko 3,8 tys. pasażerów. Mimo kryzysu i zapowiadanych cięć w komunikacji miejskiej, funkcjonowanie tych ofert nie jest zagrożone.
Bilet warszawski PR wszedł do sprzedaży 1 czerwca 2012 r., natomiast podobna oferta w pociągach spółki PKP IC ruszyła 25 października ub.r. Jak poinformował nas warszawski Zarząd Transportu Miejskiego, w przypadku Przewozów Regionalnych do końca minionego roku sprzedano 916 takich biletów, natomiast w przypadku PKP Intercity z oferty skorzystało 2 858 pasażerów.
Zapowiadane cięcia w komunikacji miejskiej i problemy ze wspólnym biletem na pociągi KM i WKD nie mają wpływu na funkcjonowanie oferty dla pasażerów spółek Przewozy Regionalne i PKP IC. – Funkcjonowanie biletu warszawskiego nie generuje kosztów dla ZTM. Jego istnienie nie jest zagrożone. Oferta stanowi ciekawe rozwiązanie dla pasażerów pociągów. Naszym zdaniem warto było ją wprowadzić – deklaruje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u.
Bilet warszawski uprawnia pasażerów do korzystania przez 60 minut ze wszystkich środków komunikacji miejskiej w Warszawie w obrębie pierwszej strefy biletowej w dniu wyjazdu bądź przyjazdu pociągu. Pasażer sam określa ważność biletu poprzez wpisanie godziny rozpoczęcia podróży środkami komunikacji miejskiej. Aby skorzystać z oferty, pasażer musi dopłacić do biletu kolejowego – w przypadku PR-ów – 3,60 zł (kwota ta jest mniejsza w przypadku ulg), a w przypadku pociągów PKP IC – 4,20 zł (bez ulg i opustów – pasażerowi z prawem do 50% zniżki w warszawskiej komunikacji miejskiej taniej wyjdzie kupić bilet w kiosku).