Według najnowszych danych z początku roku 2014 już niemal połowa Polaków posiada smartfony. Większość z nich to również świadomi użytkownicy. Jeszcze dwa lata temu do posiadania smartfonów przyznawało się jedynie 9% mieszkańców naszego kraju, chociaż urządzenia spełniające odpowiednie wymogi techniczne posiadało znacznie więcej osób. W najbliższych miesiącach liczba świadomych użytkowników tego typu telefonów osiągnie 60% populacji. Dla wielu z nich to aplikacja na telefonie a nie oglądana na ekranie komputera strona internetowa stanie się podstawowym źródłem informacji.
Podmioty odpowiedzialne za organizację transportu publicznego w Polsce nie są gotowe na nową rzeczywistość. Większość nie opracowała jeszcze dedykowanych pasażerom aplikacji mobilnych a te które się pojawiają często nie spełniają oczekiwań użytkownika. Te same braki możemy zauważyć zarówno w największych aglomeracjach zmuszonych do integrowania wielu środków transportu jak i w mniejszych miastach posiadający tylko jednego, przeważnie autobusowego przewoźnika.
Jak w tej nowej rzeczywistości przewoźnik powinien się komunikować z pasażerem? Pasażerem przyzwyczajonym do natychmiastowego otrzymywania informacji? Pasażerem, który nie chce wchodzić na stronę internetową, żeby zobaczyć dlaczego pociąg jest opóźniony ale oczekuje podania mu tej informacji na ekranie telefonu czy tabletu? Odpowiedzi na te pytania padną podczas seminarium "Zastosowanie urządzeń mobilnych w komunikacji z pasażerem" organizowanego przez TOR Konferencje 3 czerwca w Warszawie.
Tematyka seminarium:
1. Wstęp:
- Rozwój i segmentacja rynku mobilnego, zasięg, platformy, przyszłość, zastosowania
- Trendy w zastosowaniu urządzeń mobilnych w transporcie publicznym na świecie
2. Co i komu może dać smartfon?
- Przegląd funkcjonalności możliwych do wprowadzenia na urządzeniach mobilnych z punktu widzenia zarządcy transportu publicznego i pasażera. Planowanie podróży, sprzedaż biletów, informacja pasażerska, PR, komunikacja zwrotna, etc.
- Personalizacja oferty
- Obsługa osób o ograniczonej mobilności
- Komercjalizacja aplikacji?
3. Mobilnie, ale jak?
- Co jeśli nie aplikacja mobilna?
- Aplikacje mobilne a aplikacje internetowe, wieloplatformowość, responsywny web design.
- Porównanie wad i zalet różnych rozwiązań mobilnych.
- Omówienie i porównanie popularnych platform mobilnych.
4. Aplikacja to nie wszystko
- Urządzenia mobilne jako element ekosystemu obejmującego m.in. system informacji pasażerskiej, system sprzedaży biletów czy media społecznościowe oraz co robić z danymi gromadzonymi przez aplikacje mobilną? API, Open Data, Big Data, hackatony.
5. Mobilna sprzedaż biletów
- Przegląd systemów płatności mobilnych w Polsce i na świecie.
- Ebilety, kontrola, fałszerstwa.
6. Case studies
- Prezentacja rozwiązań ze świata
7. Zamawiamy aplikację
- Co należy wziąć pod uwagę zamawiając aplikację mobilną? Ile to kosztuje, ile trwa i co robić gdy juz mamy aplikację?
Więcej informacji: www.tor-konferencje.pl