Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jak przebiega modernizacja magistrali E20?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jak przebiega modernizacja magistrali E20?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Łowicz Główny w 2016 roku.
Modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem jest jedną z ważniejszych inwestycji kolejowych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie ma zagrożenia dla terminowego jej zakończenia.

Podczas konferencji prasowej poświęconej rozkładowi jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia 2018 pytaliśmy PKP Intercity o to, kiedy pociągi relacji Warszawa – Poznań wrócą na swoją stałą trasę przez Kutno, Koło i Swarzędz. Przewoźnik ocenił, że stanie się to, tak jak zapowiadano wcześniej, w czerwcu 2019 roku. Postanowiliśmy sprawdzić jak wygląda zaawansowanie prac. W tym celu zwróciliśmy się z konkretnymi pytaniami do PKP PLK.

Konin – Barłogi

– Prace, na zamkniętym odcinku dwutorowym między Koninem a Barłogami prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Zakończono wymianę toru na odcinkach, gdzie możliwa była praca maszyn wysokowydajnych. Do końca roku zaplanowane jest zakończenie prac w torze nr 1. W przyszłym roku prace skupią się w torze nr 2. Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowej sieci trakcyjnej – informuje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Ponadto na stacji Konin i Koło powstają nowe perony, kontynuowane są prace przy modernizacji przejścia podziemnego na stacji Konin i w ciągu ul. Torowej. Do połowy 2019 r. planowane jest zakończenie prac sieciowych, torowych, przy obiektach inżynieryjnych i dotyczące sterowania ruchem kolejowym na tym odcinku E20, w zakresie umożliwiającym wznowienie ruchu dalekobieżnego na linii nr 3.

Zamków – Łowicz

W dniu 21 października 2018 r. zakończone zostały prace związane z 30-dniowym zamknięciem dwutorowym na odcinku Zamków - Kutno, obejmującym m.in. modernizację jednego mostu i jednego wiaduktu. Zostały zakończone prace w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzewie - Kłodawa oraz w torze nr 1 na szlaku Kłodawa - Zamków.

– Na stacji Kutno prowadzone są prace związane z przebudową układu torowego, przejścia pod torami, budową nowego peronu nr 4. W zakresie etapu pierwszego przebudowy stacji obejmującego tory nr 4, 6, 8, 10, 10a, 122 zakończenie zaplanowane jest w grudniu 2019 – pisze Zbigniew Wolny. – W 2019 r. planowane są prace torowe na szlakach Kłodawa - Zamków, Kutno - Krzewie, Żychlin - Stara Wieś i Stara Wieś - Kutno. Będą także kontynuowane prace na stacji Kutno oraz przy montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w nowym budynku LCS Kutno – dodaje.

Z końcem października zakończono prace w torze nr 1 na odcinku Bednary - Łowicz Gł. Zakończone zostały także prace w torze nr 1 na szlaku Jackowice - Żychlin oraz w torach nr 2 i 4 na stacji Jackowice. Rozpoczęły się prace w torze nr 2 na szlaku Łowicz Gł. - Bednary oraz w torze nr 2 Żychlin - Jackowice. Na stacji Łowicz Gł. prowadzone są prace przy przebudowie układu torowego, od strony głowicy wschodniej, budowie przejścia podziemnego, budowie nowego peronu nr 1 oraz nowego wiaduktu drogowego na ul. 3 Maja.

Plan na 2019 rok dla odcinka Sochaczew – Bednary


– W 2019 r. rozpoczną się prace na szlaku Sochaczew - Bednary, kontynuowane będą prace w torze nr 2 na szlaku Łowicz Gł. - Bednary oraz w torze nr 2 na szlaku Jackowice - Żychlin. Na stacji Łowicz Gł. będą prowadzone prace torowe po stronie głowicy zachodniej wraz z peronem nr 2, montowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym w nowym budynku LCS Łowicz oraz kontynuowane prace w przejściu podziemnym wraz z dojściem do peronu nr 2 – napisał Wolny.

– Nie widzimy zagrożenia terminu otwarcia trasy w drugiej połowie 2019 r., ale kontynuowane będą jeszcze prace do zakończenia modernizacji z końcem 2020 r. Nie wpłynie to jednak na ruch pociągów między Poznaniem a Warszawą – dodał.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5