Urząd Miasta zarzeka się, że wciąż podejmowane są działania na rzecz poprawy transportu w rejonie Służewca. Receptą na problemy komunikacyjne tej biurowej dzielnicy mają być dodatkowy tor tramwajowy, skierowanie linii autobusowej w głąb Służewca, zwiększenie oferty SKM oraz przebudowa układu drogowego. Wbrew sugestiom ekspertów nie jest planowane wprowadzenie strefy płatnego parkowania.
Służewiec to warszawskie zagłębie biurowe w południowo-zachodniej części miasta, powstałe na dawnych terenach przemysłowych. Jest przykładem chaotycznego rozwoju miasta, bez właściwego planowania. W efekcie dzielnica boryka się z poważnymi problemami komunikacyjnymi.
Przedstawiciele Urzędu Miasta przekonują, że w ostatnich latach podjęto szereg działań na rzecz poprawy obsługi transportowej Służewca. W 2012 r. uruchomiono połączenie kolejowe na Lotnisko Chopina, które zapewnia komunikację między Służewcem a centrum miasta. Sukcesywnie zwiększania była też podaż komunikacji tramwajowej. Przebudowano pętlę Służewiec, na której zamiast dwóch torów postojowych i krótkich peronów są teraz trzy tory z normalnej długości peronami. Dodatkowo wybudowano drugi tor przy przystanku dla wsiadających. Pomiędzy Służewcem a metrem jeździ linia tramwajowa 31, która – jako jedyna w mieście – obsługiwana jest składami złożonymi z trzech wagonów. Tramwaje tej linii jeżdżą w godzinach szczytu co 3 minuty. Poprawiła się też komunikacja autobusowa – zwiększono podaż miejsc w autobusach linii 189 i 401, wprowadzono linię autobusową nr 317 na nowy ciąg drogowy ul. Cybernetyki – ul. 17 Stycznia.
Miasto zapowiada kolejne działania na rzecz usprawnienia komunikacji miejskiej w tym obszarze. Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl