Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak poprawić przystanek Dzika?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
10-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przystanek Dzika (fot. A. Zając)

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jak poprawić przystanek Dzika?
Na ulicy Stawki znajduje się jeden z bardziej nietypowych przystanków tramwajowych w Warszawie. Przez wiele lat nie doczekał się kompleksowej modernizacji i w chwili obecnej nie spełnia standardów bezpieczeństwa.

Przystanek Dzika znajduje się w bardzo ruchliwym miejscu. Po południowej stronie ulicy umiejscowiony jest Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiuje ponad 1500 studentów. Naprzeciwko stoi zaś budynek Zespołu Szkół Licealnych i Ekonomicznych nr 1. Studenci i uczniowie mogą dojechać na zajęcia korzystając z linii tramwajowej 35 oraz autobusu 157. Przystanki autobusowe ulokowane są przy krawędzi jezdni i nie stwarzają problemów dla pasażerów, ale przystanki tramwajowe z uwagi na zlokalizowane na środku ulicy torowisko i brak wysepek przystankowych, wymagają modernizacji.

Niekorzystna lokalizacja miejsca postiju tramwajów powoduje 2 główne problemy: trudności z wsiadaniem do składów z poziomu ulicy oraz ograniczenie widoczności na przejściu dla pieszych, którym piesi dochodzą na przystanki. Tym samym każde zatrzymanie się składu oznacza także wstrzymanie ruchu w obydwu kierunkach. Ulica posiada w tym miejscu po 2 pasy ruchu( w tym po jednym po torowisku), a opisywane przejście nie posiada na środku azylu. Niejednokrotnie zdarza się, że kierowcy wymuszają pierwszeństwo i nie zatrzymują się mimo obecności pieszych na przejściu. Te wszystkie czynniki sprawiają, że opisywane miejsce postrzegane jest przez pieszych jako nieprzyjazne i niebezpieczne.

Rozwiązaniem problemu byłaby zmiana typu przystanków. Niestety w tym miejscu jest zbyt wąska na wydzielenie wysepek przystankowych. Zdaniem Jacka Grunt-Mejera, psychologa z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz autora bloga Strefa Piesza, należy w tym miejscu zwęzić jezdnię. Jeśli uniemożliwimy poruszanie się aut po torowisku w tym miejscu, będzie można zbudować przystanek typu wiedeńskiego. Dzięki podniesieniu poziomu ulicy piesi mieliby ułatwione wsiadanie, a samochody musiałyby zwolnić przed przystankiem– twierdzi Grunt-Mejer. Konkurencyjnym rozwiązaniem mogłoby być poszerzenie chodnika przez budowę antyzatoki i przeniesienie ruchu kołowego w całości na torowisko. Takie rozwiązanie wymagałoby jednak przebudowy torowiska, aby szersze pojazdy mogły się mijać pomiędzy zatokami. Zaletami tego wariantu jest uspokojenie ruchu i możliwość budowy jednego przystanku mogącego obsługiwać zarówno autobusy jak i tramwaje.

Ostatnie działania miasta zdają się potwierdzać tezę, że brakuje pomysłu na to jak powinna wyglądać docelowo ulica. W ostatnich latach została wymieniona nawierzchnia oraz częściowo chodniki, nie zwiększono jednak bezpieczeństwa pieszych. W zeszłym roku na ulicy zainstalowano jedne z pierwszych w Warszawie progów zwalniających przyjaznych dla autobusów, znajdują się one jednak tylko w jednym miejscu i to za kłopotliwym przystankiem. Ponadto są to chyba jedyni w Warszawie „śpiący policjanci” zlokalizowani na drodze dwupasmowej. 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5