W przygotowanym przez konsorcjum firm ZDG TOR i Ekoton studium dotyczącym kierunków rozwoju transportu zbiorowego w regionie Puszczy Białowieskiej, wysunięto postulaty m.in. wznowienia przewozów kolejowych na linii do Białowieży i modernizacji linii kolejowej Siedlce – Hajnówka. Ale nie tylko: dziś przedstawiamy pozostałe postulaty.
Wczoraj portal Transport Publiczny informował, iż w dokumencie pn. „Analiza dostępności komunikacyjnej regionu Puszczy Białowieskiej”, który został przygotowany na zlecenie Powiatu Hajnowskiego, zwrócono uwagę, iż priorytetowym zadaniem transportowym w regionie powinno być zwiększenie liczby połączeń autobusowych na obecnie obsługiwanych trasach – tak by nie dochodziło do sytuacji, w których niektóre miejscowości obsługiwane są np. tylko w dni robocze lub w dni nauki szkolnej. Innymi istotnymi postulowanymi przedsięwzięciami są rewitalizacja linii Hajnówka – Białowieża, a także dążenie – poprzez lobbing na szczeblu wojewódzkim i rządowym – do modernizacji linii Hajnówka – Siedlce, tak aby prędkość na niej zwiększyła się do 100-120 km/godz.
Ale to nie są jedyne rekomendowane działania. Autorzy dokumentu podkreślili, że szereg sugerowanych działań wykracza poza kompetencje władz powiatu hajnowskiego – leżą bowiem w kompetencjach innych jednostek samorządu terytorialnego, organów państwowych, bądź prywatnych podmiotów gospodarczych etc. Dlatego też postulaty wykraczające poza możliwości władz powiatu należy traktować jak przedsięwzięcia, co do których powinny zostać podjęte działania o charakterze lobbystycznym (wraz ze wsparciem opiniotwórczych podmiotów: środków masowego przekazu, lokalnych parlamentarzystów, przedstawicieli świata biznesu, firm doradczych, etc.), zwiększające szansę na realizację.
Czytaj więcej na portalu Transport Publiczny