Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jak idzie modernizacja stacji Lublin i linii nr 7? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jak informuje PKP PLK, trwają intensywne prace budowlane na stacji Lublin. W grudniu ma być gotowy dwutorowy odcinek między Lublinem a Dęblinem i między Pilawą a Otwockiem. To pozwoli na przyspieszenie pociągów, choć niektóre prace jeszcze będą trwały.

W miejscu dawnego peronu w Lublinie budowany jest nowy. Wykonawca szykuje teren pod tor i ustawia betonowe segmenty peronu. Stanie na nim szeroka stumetrowa wiata. Zamontowane zostaną ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się po stacji ułatwiają ścieżki naprowadzające.

Zmiany na stacji

Zakończyły się zasadnicze prace przy ostatniej części nowego przejścia podziemnego między peronem nr 2 a budynkiem dworca. Gotowe są też 3 szyby dla wind oraz wyjścia z tunelu. Równocześnie na stacji budowana jest druga krawędź peronu nr 2, sąsiadującego z peronem przydworcowym. Po zakończeniu prac stacja Lublin Główny będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na czas budowy nowych peronów, ze względów bezpieczeństwa, na stacji wprowadzona została zmieniona organizacja dojść na perony. Droga dojścia do nich jest dobrze oznakowana.

W budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) w Lublinie zamontowano nowoczesne urządzenia i systemy. Do LCS podciągnięto kable od urządzeń znajdujących się na stacji. Obecnie prowadzone są odbiory techniczne.

Kursowanie pociągów z Lublina w kierunku Warszawy zapewnią przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i przy Drodze Męczenników Majdanka, a także mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką.

Trwają prace przy drugim torze

Między Lublinem a Dęblinem kończą się zasadnicze prace przy budowie dwutorowej linii. Na ponad 70-kilometrowym odcinku, obok przejeżdżających pierwszym nowym torem pociągów, regulowany jest drugi tor i sieć trakcyjna. Wykonawca kończy też pracę na 15 usytuowanych obok niego peronach

Natomiast na odcinku Dęblin – Pilawa od ubiegłego roku pociągi kursują po dwóch nowych torach. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach: Garwolin, Ruda Talubska, Wola Rowska, Łaskarzew Przystanek, Leokadia, Sobolew, Grabniak, Mika, Życzyn, Rokitnia Stara oraz Dęblin. Wygodniejsze podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewniają pochylnie oraz nowe przejścia podziemne wyposażone w windy m.in. na stacjach Pilawa, Garwolin, Sobolew i Dęblin.

Od 30 sierpnia pociągi pojadą po nowym torze między Pilawą a Otwockiem, gdzie obecnie funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza. Pasażerowie wygodniej skorzystają z nowych peronów na 3 stacjach i 6 przystankach. Od grudnia, zostanie włączony do ruchu drugi tor i skończy się ”jednotorówka” na odcinku Otwock – Pilawa. Takie rozwiązanie znacznie zwiększy możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.warszawa-lublin.pl/. Postęp prac przy linii nr 7 na naszym portalu można śledzić tutaj.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku. M.in z uwagi na zejście z placu budowy wykonawcy Astaldi, jest opóźniona o około rok.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5