Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jak Fakt walczy z uprzywilejowaniem dla komunikacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Fakt/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

- Kierowcy są wściekli. Stoją w korkach, bo drogowcy zabrali im jeden pas ruchu, żeby ułatwić przejazd jednej linii tramwajowej. Kuriozalna decyzja! - grzmi gazeta "Fakt". Chodzi o Poznań, gdzie na ul. Wierzbięcice odseparowano ruch tramwajowowy od samochodowego.

- Kuriozalna decyzja urzędników na ul. Wierzbięcice! Na wysokości dworca PKS zabrali kierowcom część jezdni, by tramwajom się łatwiej jeździło - czytamy w "Fakcie". Jak zaznacza gazeta, "auta stoją teraz w korkach, a przejeżdża tamtędy… jedna linia tramwajowa". Chodzi o 10-tkę, która kursuje rzeczywiście niezbyt często - co 15 minut w szczycie.

- I po co te wszystkie zmiany? - pyta "Fakt".  – Zostały one wprowadzone na wniosek Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, dotyczący odseparowania ruchu samochodowego od tramwajowego. W ostatnim czasie dochodziło do blokowania torowiska przez samochody i tramwaje nie mogły przejechać przez skrzyżowanie na swoim sygnale – odpowiada w gazecie Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.

W całej sprawie trochę martwi to, że o zmianie nie informuje na swoich stronach internetowych ani ZDM, ani MPK, ani ZTM Poznań. Z drugiej strony, za kilka dni do remontu idzie torowisko w ul. Wierzbięcice, co potrwa do końca miesiąca. Organizacja ruchu w okolicy zmieni się po wybudowaniu docelowego układu drogowego wokół dworca Poznań Główny. Tymczasem gazeta punktuje u swoich Czytelników, którzy jeżdżą samochodami. Ale raczej nie  pasażerów tramwajów, którym skrócono czas podróży.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Stadler Środa : Jesteśmy ważnym ogniwem Grupy Stadler

Biznes

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 14 lipca 2023

Stadler Środa : Jesteśmy ważnym ogniwem Grupy Stadler

Biznes

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5