Jak pisaliśmy, Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej, projektu budowlanego i projektów wykonawczych dla wydzielonej trasy autobusowej na Nowy Dwór. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędnicy nie skreślają jednak definitywnie tramwaju… Jakie oczekiwania ma Wrocław?
Inwestycja podzielona jest na dwa główne etapy. Pierwszy – od Nowodworskiej do ul. Góralskiej – prowadzi Nowodworską, Strzegomską, a potem Robotniczą aż do ul. Górlaskiej. Drugi – od Góralskiej do pl. Orląt Lwowskich, przy którym mieści się Dworzec Świebodzki. Celem inwestycji jest uruchomienie „szybkiej, atrakcyjnej dla pasażerów i izolowanej od ruchu kołowego” trasy komunikacyjnej.
Pierwszy etap podzielony jest na trzy odcinki – A od Nowodworskiej do Babimojskiej, B od Babimojskiej do łącznika pomiędzy Strzegomską i Robotniczą z obiektem nad linią kolejową i C od wspomnianego łącznika do Góralskiej.
Wykonawca będzie musiał przygotować minimum dwa warianty dla odcinków A i B – uwzględniające m.in. sposób przejścia z istniejących w osi ul. Strzegomskiej buspasów na nową, wydzieloną jezdnię, z zachowaniem wszystkich relacji oraz ewentualnym wydzieleniem pasów skrętnych dla samochodów. Nowa jezdnia znajdzie się po południowej stronie ul. Strzegomskiej. Dodatkowo nowa trasa ma zostać powiązania z istniejącym łącznikiem pomiędzy Strzegomską i Robotniczą. Na odcinku C jezdnia dla autobusów będzie poprowadzona Robotniczą (obecnie jednokierunkowa), a następnie po istniejącym torowisku tramwajowym, którego przebudowę projektant powinien uwzględnić w swojej dokumentacji. Odcinek ten będzie powiązany z drugim etapem (w kierunku pl. Orląt Lwowskich), jednak w razie np. odłożenia jego budowy projektant powinien przewidzieć możliwość włączenia jezdni w istniejącą Robotniczą pomiędzy Śrubową a Góralską.
W ramach drugiego zadania projektant przygotuje koncepcję wydzielonej jezdni autobusowej (min. dwa warianty) dla obszaru w sąsiedztwie istniejącego wiaduktu nad Smolecką oraz oddzielnie dla pl. Orląt Lwowskich. Oprócz tego wykonawca będzie musiał przedstawić analizę powiązania oraz wzajemnego oddziaływania projektowanej trasy z istniejącą infrastrukturą drogową w rejonie ul. Robotniczej oraz pl. Orląt Lwowskich. W ramach zadania projektant będzie musiał przeanalizować stan wiaduktu nad Smolecką i zaproponować przynajmniej jeden wariant z przejazdem „poza wiaduktem nad Smolecką”.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl