Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jak będzie wyglądać wrocławskie BRT?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Jak będzie wyglądać wrocławskie BRT?
Jak pisaliśmy, Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej, projektu budowlanego i projektów wykonawczych dla wydzielonej trasy autobusowej na Nowy Dwór. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom urzędnicy nie skreślają jednak definitywnie tramwaju… Jakie oczekiwania ma Wrocław?

Inwestycja podzielona jest na dwa główne etapy. Pierwszy – od Nowodworskiej do ul. Góralskiej – prowadzi Nowodworską, Strzegomską, a potem Robotniczą aż do ul. Górlaskiej. Drugi – od Góralskiej do pl. Orląt Lwowskich, przy którym mieści się Dworzec Świebodzki. Celem inwestycji jest uruchomienie „szybkiej, atrakcyjnej dla pasażerów i izolowanej od ruchu kołowego” trasy komunikacyjnej.

Pierwszy etap podzielony jest na trzy odcinki – A od Nowodworskiej do Babimojskiej, B od Babimojskiej do łącznika pomiędzy Strzegomską i Robotniczą z obiektem nad linią kolejową i C od wspomnianego łącznika do Góralskiej.

Wykonawca będzie musiał przygotować minimum dwa warianty dla odcinków A i B – uwzględniające m.in. sposób przejścia z istniejących w osi ul. Strzegomskiej buspasów na nową, wydzieloną jezdnię, z zachowaniem wszystkich relacji oraz ewentualnym wydzieleniem pasów skrętnych dla samochodów. Nowa jezdnia znajdzie się po południowej stronie ul. Strzegomskiej. Dodatkowo nowa trasa ma zostać powiązania z istniejącym łącznikiem pomiędzy Strzegomską i Robotniczą. Na odcinku C jezdnia dla autobusów będzie poprowadzona Robotniczą (obecnie jednokierunkowa), a następnie po istniejącym torowisku tramwajowym, którego przebudowę projektant powinien uwzględnić w swojej dokumentacji. Odcinek ten będzie powiązany z drugim etapem (w kierunku pl. Orląt Lwowskich), jednak w razie np. odłożenia jego budowy projektant powinien przewidzieć możliwość włączenia jezdni w istniejącą Robotniczą pomiędzy Śrubową a Góralską.

W ramach drugiego zadania projektant przygotuje koncepcję wydzielonej jezdni autobusowej (min. dwa warianty) dla obszaru w sąsiedztwie istniejącego wiaduktu nad Smolecką oraz oddzielnie dla pl. Orląt Lwowskich. Oprócz tego wykonawca będzie musiał przedstawić analizę powiązania oraz wzajemnego oddziaływania projektowanej trasy z istniejącą infrastrukturą drogową w rejonie ul. Robotniczej oraz pl. Orląt Lwowskich. W ramach zadania projektant będzie musiał przeanalizować stan wiaduktu nad Smolecką i zaproponować przynajmniej jeden wariant z przejazdem „poza wiaduktem nad Smolecką”.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

San Francisco z „metrem na kołach”, czyli BRT z północy na południe

Zintegrowany transport

San Francisco z „metrem na kołach”, czyli BRT z północy na południe

Przemysław Farsewicz 21 maja 2022

Szybki autobus WKD zamiast pociągu. Samorządy rozmawiają o BRT do Sochaczewa

Zintegrowany transport

WKD wybuduje trasę szybkiego autobusu z Warszawy do Sochaczewa?

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

San Francisco z „metrem na kołach”, czyli BRT z północy na południe

Zintegrowany transport

San Francisco z „metrem na kołach”, czyli BRT z północy na południe

Przemysław Farsewicz 21 maja 2022

Szybki autobus WKD zamiast pociągu. Samorządy rozmawiają o BRT do Sochaczewa

Zintegrowany transport

WKD wybuduje trasę szybkiego autobusu z Warszawy do Sochaczewa?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5