Koleje Izraelskie podążają za elektryfikacją kolejnych linii kolejowych w kraju i zakupią jeszcze więcej elektrowozów. ISR podpisały właśnie kontrakt na dostawę kolejnych pojazdów z Alstomu.
Choć kontrakt podpisano z Alstomem, to chodzi o dostawy lokomotyw Traxx AC, które wcześniej były produkowane przez Bombardiera. Zmiana wynika oczywiście z
faktu przejęcia Bombardiera przez Alstom.Izrael w 2015 roku zamówił już 62 lokomotywy elektryczne przygotowane do prowadzenia pociągów złożonych z piętrowych wagonów (zamówiono ich już łącznie ponad 500, także w Bombardierze). Przygotowane są do kursowania z prędkością 160 km/h. Kontrakt umożliwiał rozszerzenie zamówienia o kolejne 36 pojazdów i do tego właśnie doszło.
Także te pojazdy, już z nowym designem, umożliwią prowadzenie pociągów złożonych ze znanych także z Kolei Mazowieckich wagonów dwupoziomowych Twindexx. Elektrowozy będą miały moc 6 megawatów. Będą dostarczane pomiędzy kwietniem 2023 roku a październikiem 2024 roku w tempie dwóch lub trzech miesięcznie.