Zaplanowane prace infrastrukturalne w rejonie Krotoszyna nie wpłyną na ofertę połączeń dalekobieżnych w tym mieście. Aktualnie PKP Intercity oferuje swoim pasażerom jedną parę kursów do Warszawy, Wrocławia i Zgorzelca. To efekt pilotażu sprzed kilku lat – wcześniej do Krotoszyna docierały wyłącznie kursy regionalne.
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiedział niedawno modernizację linii nr 281 pomiędzy Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim. Prace mają ruszyć już w tym miesiącu, a zgodnie z aktualnym harmonogramem ich finalizacja zaplanowana jest na grudzień. Po zakończeniu inwestycji wyremontowany będzie cały odcinek pomiędzy węzłowymi stacjami Krotoszyn i Jarocin, a czas przejazdu skróci się łącznie o kilkanaście minut.
W przyszłym roku połączeń nie przybędzie
Po wspomnianej trasie kursują wyłącznie pociągi regionalne Kolei Wielkopolskich. Znaczące prace inwestycyjne nie przełożą się raczej na zmianę tego stanu rzeczy, bo odpowiedzialne za organizację połączeń dalekobieżnych Ministerstwo Infrastruktury nie ma konkretnych planów włączenia odcinka w siatkę tras obsługiwanych przez PKP Intercity. – Dokładamy wszelkich starań, aby rozkład jazdy spełniał oczekiwania pasażerów i z każdą kolejną edycją tego rozkładu podejmujemy działania dopasowujące połączenia do bieżących prac modernizacyjnych – powiedziała nam jedynie Anna Szumańska, rzecznik prasowy resortu.
– Aktualnie trwają prace nad rozkładem jazdy 2024/2025 – zaznacza nasza rozmówczyni. Na razie MI nie udziela więc wiążących informacji dotyczących układu połączeń dla poszczególnych miejscowości. Tym niemniej zgodnie ze słowami przedstawicielki ministerstwa rozważenie zmian w ofercie dla Krotoszyna będzie możliwe dopiero po zakończeniu przygotowań dotyczących grafiku połączeń wchodzącego w życie w połowie grudnia tego roku. Nie obejmie on zatem dodatkowych kursów, których trasa przebiegałaby przez stację.
Póki co jest połączenie do Warszawy
Jak przypomina Anna Szumańska, do Krotoszyna można aktualnie dotrzeć dzięki połączeniu PKP Intercity relacji Warszawa – Łódź – Wrocław – Zgorzelec. Pozostałe pociągi tej spółki kursujące pomiędzy Warszawą i Łodzią a Wrocławiem kierowane są natomiast alternatywną, nieco krótszą trasą przez Twardogórę. Do niedawna niespełna 30-tysięczne miasto było przy tym całkowicie pozbawione kursów dalekobieżnych.
Skierowanie tam na stałe jednej pary połączeń, która obsługuje także leżący nieco na południe dolnośląski Milicz, to efekt pilotażu przeprowadzonego w 2019 r. przy okazji objazdów związanych z zamknięciem odcinka przez Twardogórę. Dawniej do Krotoszyna można było dotrzeć także m.in. międzywojewódzkimi pociągami regionalnymi, np. relacji Łódź Kaliska – Leszno.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.